هفت نفر به علت گاز گرفتگی در استان اردبیل جان باختند


هفت نفر به علت گاز گرفتگی در استان اردبیل جان باختند

اردبیل_ایرنا_ رئیس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل گفت: در نیمه نخست امسال 51 مورد حادثه انفجار گاز و گاز گرفتگی در این استان اتفاق افتاده و هفت نفر به علت وقوع این حوادث جان خود را از دست دادند.

فرامرز مهری روز سه‌شنبه در حاشبه بازدید از محل حادثه انفجار گاز در یک واحد مسکونی در شهر خلخال اعلام کرد: در طول سال ۱۳۹۹ و در سطح مناطق مختلف استان اردبیل ۱۲۷ حادثه مرتیط با گاز رخ داده است که ۵۰ مورد مربوط به مسمومیت و فوت با گاز و ۷۷ مورد آتش‌سوزی بر اثر انفجار گاز بوده و در ۶ ماهه نخست سال‌جاری نیز ۵۱ مورد گاز گرفتگی و ۴۴ مورد حادثه انفجار گاز ثبت شده است.

وی اظهار کرد: علت اصلی انفجار گاز در یک منزل مسکونی در شهر خلخال را نشت گاز به داخل ساختمان ذکر کرد و گفت: در اثر شدت حادثه انفجار یک واحد مسکونی واقع در خیابان سی متری قدس خلخال که متعلق به یک پیرزن است، دچار خسارت کلی و تخریب شده است.

مهری با بیان اینکه همه ساله در فصول سرد سال شاهد افزایش چنین حوادث ناگوار ناشی از بی احتیاطی‌ از سوی مردم در نقاط مختلف استان اردبیل هستیم افزود:لازم است که همه مصرف‌کنندگان گاز طبیعی برای پیشگیری از چنین پیشمادهایی که منجر به تلفات مالی و جانی می‌شود هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند .

رئیس ایمنی شرکت گاز استان اردبیل از مصرف کنندگان گاز در استان خواست با توجه به فصل سرما و استفاده از زیرساخت گاز به عنوان یک سوخت تامین‌کننده گرما نکات ایمنی در خصوص نشت گاز و استفاده از شیرهای استاندارد و دودکش‌ها را مورد توجه خود قرار دهند تا شاهد حوادث تلخ این چینی نباشیم.

به گزارش ایرنا، به دستور مسعود یگانه سرپرست فرمانداری خلخال و با هماهنگی شورای مدیریت بحران این شهرستان، محل حادثه انفجار گاز در خیابان سی متری قدس این شهر با حضور کارشناسان و اعضای مدیریت بحران مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس