کابل خود نگهدار راهکار پیشگیری از سرقت سیم‌های برق در استان اردبیل است


کابل خود نگهدار راهکار پیشگیری از سرقت سیم‌های برق در استان اردبیل است

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: استفاده از کابل‌های خود نگهدار و جایگزینی آنها در شبکه‌های انتقال برق داخل شهری و بین روستایی بهترین راهکار برای جلوگیری از سرقت سیم‌های مسی در این استان است.

به گزارش ایرنا ،حسین قدیمی روز سه‌شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات برق بخش شاهرود خلخال افزود: از مجموع ۶ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی مسی برق استان اردبیل تاکنون بیش از ۲ هزار کیلومتر با کابل خودنگهدار تعویض شده است.

او با اشاره به اینکه این نوع کابل در بسیاری از کشورهای جهان کاربرد وسیع دارد و سابقه بکارگیری در ایران چندان طولانی نیست ، بیان کرد: امیدواریم کابل‌های خودنگهدار تا ۲ سال آینده جایگزین شبکه مسی در استان گردد.

او جلوگیری از سرقت، تلفات پایین انرژی، کاهش قطعی‌ها و خاموشی‌های ناخواسته، کاهش خطر آتش‌سوزی، جلوگیری از تخریب محیط زیست، جلوگیری از استفاده غیرمجاز از برق، بهبود وضعیت بهره‌برداری از شبکه‌ها به دلیل کاهش اتفاقات و حوادث ایجاد شده بر روی آنها، افزایش ایمنی هنگام کار بر روی خطوط و کاهش خسارات و ضایعات ناشی از برق‌گرفتگی را از جمله مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار ذکر کرد.

قدیمی با اشاره به مزایای متعدد استفاده از کابل‌های خودنگهدار اظهارداشت: افزایش پایداری شبکه در مقابل خطاهای ناشی از وزش باد و توفان، حفظ و رعایت مبلمان و زیبایی شهر با توجه به امکان عبور کابل‌های خودنگهدار از بین درختان واقع در مسیر شبکه و نصب آن روی دیوار با یراق‌آلات مخصوص، مقرون به صرفه بودن، کاهش خوردگی هادی به خاطر مناسب بودن با شرایط اقلیمی استان، کاهش هزینه‌های نگهداری خط ، امکان استفاده در معابر باریک و تنگ و رضایت‌مندی مردم از دیگر مزایای استفاده از کابل‌های خودنگهدار می‌باشد.

وی گفت: امسال ۱۷۵ کیلومتر کیال خود نگهدار پوشش‌دار جایگزین سیم‌های مسی در شهرستان خلخال می‌شود.

او بیان کرد: برای حل مشکل قطعی برق بخش شاهرود و روستاهای مستقر در طول مسیر خط انتقال این بخش ،دو فیدر جداگانه در طول مسیر شبکه برق رسانی راه‌اندازی کرده ومیزان پایداری برق این بخش را افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۹۹.۹ درصد مردم استان از نعمت برق بهره‌مند هستند و برق‌رسانی به روستاها و قشلاقات زیر ۱۰ خانوار در دستور کار قرار گرفته است، افزود: تنها روستای زیر ۱۰ خانوار فاقد برق خلخال نیز بزودی برق‌دار می‌شود .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل بیان کرد: در استان اردبیل و قبل ازپیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۰ روستا از نعمت برق برخوردار بود اما هم اکنون این رقم به هزار و ۷۲۳ روستا افزایش یافته یعنی بیش از هشت هزار و ۵۱۵ درصد رشد داشته است.

به گفته وی، هم اکنون ۵۷۲ هزار و ۴۵۵ هزار مشترک برق در استان وجود دارد که این رقم در قبل از انقلاب ۴۳ هزار و ۹۲۸ مشترک بود ضمن اینکه چراغ روشنایی نصب شده در معابر استان هم از هفت هزار و ۴۱۷ دستگاه نصب شده به ۱۶۸ هزار و ۳۱۱ دستگاه چراغ روشنایی رسیده که رشد ۲ هزار و ۱۶۹ درصدی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر