آمار فوتی حوادث رانندگی در فارس نسبت به پارسال 25 درصد افزایش یافت


آمار فوتی حوادث رانندگی در فارس نسبت به پارسال 25 درصد افزایش یافت

شیراز- ایرنا- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبانماه، 424 نفر در حوادث ترافیکی استان و به علت شدت حوادث پیش از رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال، 25 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

محمد جواد مرادیان، سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شمار جانباختگان حوادث ترافیکی استان فارس در مدت مشابه پارسال ۳۴۰ نفر بود.
وی با اشاره به انجام ۱۶۳ هزار و ۹۸۱ ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ فارس تا پایان آبانماه امسال ادامه داد: از این تعداد، ۳۳ هزار و ۴۸۳ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ که ۲۹ هزار و ۶۵۲ مورد بوده، ۱۳ درصد رشد داشته است.
او ادامه داد: از مجموع ۳۳ هزار و ۴۸۳ ماموریت ترافیکی انجام شده، ۱۹ هزار و ۳۱۱ مورد حوادث شهری و ۱۴ هزار و ۱۷۲ مورد حوادث جاده‌ای را شامل می‌شود.
رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ فارس بیان کرد: در اثر حوادث رانندگی مذکور طی هشت ماه امسال ۳۷ هزار و ۵۷۶ نفر دچار مصدومیت شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال که ۳۳ هزار و ۶۶۶ نفر بوده، ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
مرادیان گفت: ۱۷ هزار و ۴۶۲ مصدوم مربوط به تصادفات جاده‌ای و ۲۰ هزار و ۱۱۴ نفر مربوط به حوادث شهری است.

۸۴ هزار و ۹۷۱ مزاحمت تلفنی برای اورژانس
رئیس مرکز اورژانس فارس، با اشاره به برقراری ۸۸۳ هزار و ۱۵ مورد تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ این استان طی مدت مذکور گفت: از این تعداد ۸۴ هزار و ۹۷۱ مورد را مزاحمت تلفنی شامل می‌شود.

انجام ۱۳۸ ماموریت امدادی توسط اورژانس هوایی فارس
مرادیان، انتقال هوایی بیماران را بهترین و کوتاه‌ترین راه نجات در مواقعی که فاصله محل حادثه تا مراکز درمانی زیاد است دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۸ پرواز امدادی توسط اورژانس هوایی فارس انجام شده که در این پروازها ۱۳۹ مصدوم و بیمار، دو عضو پیوندی و دو انتقال فرآورده‌های خونی در سطح استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۱۴ درصدی داشته است.

فوت ۶ نفر در اثر گازگرفتگی
وی، تعداد ماموریت‌های مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان را طی هشت ماه امسال ۱۵۲ مورد برشمرد و اضافه کرد: از این تعداد ۶ مورد جان باختند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
او افزود: ۶۸ نفر از افرادی که دچار گازگرفتگی شده نیز به شکل سرپایی در محل درمان شده و ۷۸ نفر هم به مراکز درمانی انتقال یافتند.
وی، با اشاره به آماده باش نیروهای اورژانس در پایگاه‌ها و مراکز اورژانس گفت: هم‌اینک ۲۲۰ پایگاه زمینی، پنج پایگاه هوایی، دو پایگاه موتوری و دو پایگاه اتوبوس آمبولانس در استان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق