کرمانشاه بهشت سرمایه‌گذاران خارجی است


کرمانشاه بهشت سرمایه‌گذاران خارجی است

استاندار کرمانشاه از سرمایه‌گذاران چینی برای ورود به پروژه های مختلف کرمانشاه دعوت کرد و گفت: هر زیرساخت و حمایتی که نیاز باشد، برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم خواهیم کرد.

هوشنگ بازوند، امروز(9 آذر) در نشست معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه به سرمایه‌گذاران چینی، از کرمانشاه به عنوان یکی از ثروتمندترین استان‌های ایران یاد کرد و گفت: کرمانشاه در مسیر قدیمی و تجاری جاده ابریشم قرار گرفته و دسترسی مناسبی به بازار عراق دارد.

وی با اشاره به وجود بیش از 370 کیلومتر مرز مشترک بین ایران و عراق، ادامه داد: منطقه آزاد قصرشیرین نیز همجوار با مرز عراق و در ارتباط با هر دو بخش دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق است.

استاندار کرمانشاه از سهم 48 درصدی کرمانشاه از کل صادرات غیرنفتی ایران به عراق یاد کرد و افزود: کرمانشاه از مجموع صادرات ایران نیز شش درصد سهم دارد.

بازوند معتقد است، با توجه به وجود عراق به عنوان یک بازار مطمئن در هم مرزی کرمانشاه، این استان فرصت‌های قابل توجهی برای صادارت دارد.

به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه، هم اکنون روزانه 1500 تا 1800 کامیون کالا از پنج مرز رسمی کرمانشاه به بازار عراق صادر می‌شود.

وی از تجارت به عنوان یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های سرمایه‌گذاری کرمانشاه یاد و خاطرنشان کرد: منطقه آزاد قصرشیرین در منطقه مرزی استان بهشتی برای سرمایه‌گذاران است.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد:در کرمانشاه منطقه ویژه اسلام آبادغرب را هم داریم که فرصت بی‌نظیری در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهد.

تدام راه آهن کرمانشاه تا سوریه

بازوند از زیرساخت‌های مناسب کرمانشاه نیز به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان یاد کرد و ادامه داد: کرمانشاه دارای راه‌های دسترسی مناسب در بخش حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی است.

وی با اشاره به اینکه قرار است در چشم انداز آینده خط آهن کرمانشاه تا بندر لاذقیه سوریه امتداد یابد و از عراق عبور کند، عنوان کرد: فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه نیز امکان دسترسی به پایتخت ایران در 45 دقیقه را فراهم می‌کند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه به نوعی پایلوت و هاب غرب کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: کرمانشاه عملا به استان‌های همجوار از جمله ایلام، کردستان، لرستان و همدان ارائه خدمات دارد.

سرمایه‌گذاران در طرح‌های نفت و گاز پای کار بیایند

بازوند با اشاره به تدوین سند نفت و گاز استان کرمانشاه که یازده پروژه به ارزش 2.5 میلیاد دلار (73 هزار میلیارد تومان) در آن تعریف شده، گفت: این طرح‌ها فرصتی بسیار مناسب برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها است.

به گفته استاندار کرمانشاه، اکنون دو طرح از این طرح‌ها به ارزش 16 هزار میلیارد تومان استارت خورده و برای سایر طرح‌ها نیز همه مجوزهای لازم اخذ شده است.

معدن، کشاورزی و گردشگری کرمانشاه چشم انتظار سرمایه‌گذاران

بازوند به ظرفیت‌های معدنی کرمانشاه هم اشاره و عنوان کرد: در جغرافیای استان کرمانشاه پهنه‌های معدنی متعدد با ذخایر غنی و متنوع داریم.

استاندار کرمانشاه از قیرطبیعی به عنوان یکی از مهمترین این مواد معدنی یاد کرد و با بیان اینکه کرمانشاه غنی ترین ذخایر معدنی ایران را دارد، گفت: امکان ایجاد صنایع فرآوری قیرطبیعی در استان وجود دارد.

بازوند اضافه کرد: هر مجوز و زیرساختی هم نیاز باشد در این زمینه در اختیار سرمایه‌گذاران قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه بواسطه داشتن ذخایر متنوعی از مواد معدنی یکی از قطب‌های کاشی و سرامیک ایران است، تاکید کرد: در این بخش نیز امکان سرمایه‌گذاری‌های متعددی وجود دارد.

بازوند از ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: دو اثر ثبت جهانی شده بیستون و اورامانات پذیرای گردشگران داخلی و خارجی و محلی برای سرمایه‌گذاری است.

وی بخش کشاورزی را نیز از ظرفیت‌های مهم دیگر کرمانشاه برشمرد و تاکید کرد: وجود بارندگی مناسب بیش از 400 میلی‌متری در سال، خاک حاصلخیز و... زمینه سه بار کشت در سال را در برخی اراضی کرمانشاه داریم.

استاندار کرمانشاه گفت: پتانسیل‌های کشاورزی کرمانشاه، فرصتی مغتنم برای سرمایه‌گذاری خصوصا در بخش صنایع تبدیلی و پایین دستی کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه به معنای واقعی بهشتی برای سرمایه‌گذاران خصوصا سرمایه‌گذاران خارجی است، اضافه کرد: همانطور که درپروژه فروآلیاژ تا جایی که توانستیم سرمایه‌گذاران را حمایت کردیم، برای سایر سرمایه‌گذاران خارجی نیز تمام حمایت‌ها از اخذ مجوز در زمان کوتاه تا فراهم کردن زیرساخت ها و... انجام خواهیم داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق