(تصاویر) باربادوس به طور کامل از بریتانیا استقلال یافت


(تصاویر) باربادوس به طور کامل از بریتانیا استقلال یافت

کشور باربادوس واقع در دریای کارائیب که 396 سال پیش جزئی از مستعمره بریتانیا بود طی مراسمی به طور کامل استقلال یافت.

کشور باربادوس طی یک مراسم رسمی به عنوان یک جمهوری مستقل اعلام موجودیت کرد و ملکه الیزابت بریتانیا را از مقام ریاست بر دولت خود کنار گذاشت.

به گزارش فرارو، شاهزاده چارلز ولیعهد بریتانیا به نمایندگی از مادرش الیزابت دوم، ملکه بریتانیا به باربادوس رفت و در مراسم تبدیل باربادوس به جمهوری شرکت کرد.

در این مراسم، ساندرا میسون رسما به عنوان رئیس‌جمهوری جدید باربادوس سوگند یاد کرد.

ریانا خواننده و بازیگر مشهور باربادوسی نیز در این مراسم حضور داشت.

۵۵ سال پس از کسب استقلال باربادوس از بریتانیا و ۳۹۶ سال پس از همبستگی آن به عنوان بخشی از امپراتوری بریتانیا، شاهزاده چارلز گفت که به تصمیم دولت آن برای تبدیل به یک جمهوری احترام می‌گذارد، اما خوشحال است که باربادوس بخشی از کشورهای مشترک المنافع باقی می‌ماند.

پسر ارشد الیزابت دوم گفت: ایجاد این جمهوری شروع جدیدی را ارائه می‌دهد، اما همچنین مرحله‌ای در یک زنجیره و نقطه عطفی در جاده طولانی است که نه تنها شما در آن سفر کرده‌اید، بلکه آن را ساخته‌اید. از تاریک‌ترین روزهای گذشته ما و قساوت هولناک برده‌داری که برای همیشه تاریخ ما را لکه‌دار می‌کند، مردم این جزیره مسیر خود را با استعداد فوق‌العاده‌ خودشان ساختند.

باربادوس در سال ۱۹۶۶ از بریتانیا جدا شد و اعلام استقلال کرد، اما همچنان الیزابت دوم را به عنوان رئیس کشور به رسمیت می‌شناخت. سرانجام در سپتامبر سال گذشته بود که ساندرا میسون گفت: زمان آن فرا رسیده است که گذشته استعماری خود را کاملا پشت سر بگذاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!