استاندار همدان بر لزوم جلوگیری از چندگانگی قیمت‌ها در بازار تاکید کرد


استاندار همدان بر لزوم جلوگیری از چندگانگی قیمت‌ها در بازار تاکید کرد

همدان- ایرنا- استاندار همدان با بیان اینکه جلوگیری از گرانفروشی و چندگانگی قیمت‌ها موضوعی مهم برای ستاد تنظیم بازار است، گفت: فعالیت های مرتبط با نظارت و کنترل بازار در راستای حفظ حقوق مصرف کنندگان باید تشدید شود.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز سه‌شنبه در ستاد تنظیم بازار استان همدان، اظهار داشت: ظرفیت و توان استان برای کنترل و نظارت بازار کافی نیست و از ظرفیت نیروهای بسیج برای کمک و تقویت به این موضوع مهم استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تعداد بازرسان صمت، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها برای رصد تمامی بخش‌های بازار پاسخگو نیست و از این رو تفاهم نامه‌ای با بسیج اصناف برای کمک به ساماندهی فعالیت مرتبط با کسب و کار و نظارت بر قیمت ها در واحدهای صنفی منعقد شده است.

استاندار همدان همچنین با اشاره به نوسانات تولید و عرضه مرغ در سطح استان، گفت: عرضه و تقاضای گوشت مرغ با جوجه ریزی مناسب به تعادل رسیده است و درحال حاضر کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته او، تولید مرغ در واحدهای مرغداری استان همدان همچنان ادامه دارد و با افزایش ضرباهنگ تولید این ماده غذایی مشکلی برای تامین و توزیع در ماه های آتی نخواهیم داشت.

قاسمی فرزاد با اشاره به انتقال بخشی از وظایف نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی مانند مرغ و تخم مرغ از سازمان صمت به جهاد کشاورزی، تاکید کرد: جابجایی ماموران و بازرسان باید در راستای انجام بهتر و سریع کار، با شتاب بیشتری صورت گیرد.

استاندار همدان تصریح کرد: در راستای ایجاد تعادل در چرخه تامین و توزیع، اقلام تنظیم بازار مانند مرغ منجمد در زمان‌های مناسب به بازار تزریق و از ایجاد از التهاب و افزایش قیمت کالاهای اساسی جلوگیری خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟