برداشت پنبه بعد از 50 سال در سیستان و بلوچستان آغاز شد 


برداشت پنبه بعد از 50 سال در سیستان و بلوچستان آغاز شد 

زاهدان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت پنبه بعد از گذشت افزون‌بر 50 سال در سطح ٢٠٠ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، تفتان و خاش آغاز شد.

امان اله طوقی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: کشت پنبه در سیستان و بلوچستان قدمت دیرینه دارد و با راه‌اندازی مجدد کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر و نیاز مبرم این کارخانه و سایر کارخانجات کشور به این ماده فرصت ممتازی برای توسعه کشت پنبه را در منطقه فراهم کرده است.
وی افزود: به منظور انتخاب مناسب ترین زمان کشت پنبه با مشارکت ۲ شرکت زرین دشت فارس و آستان قدس رضوی، ٢٠٠ هکتار از زمین‌های کشاورزی در شهرستان‌های ایرانشهر، بمپور، تفتان و خاش به صورت قراردادی به زیر کشت پنبه رفت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای تعیین مناسب‌ترین رقم پنبه نیز با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان تعداد ۱۰ رقم پنبه خیلی زودرس، زودرس و متوسط رس کشت و با توجه به نتایج حاصله مناسب‌ترین زمان کشت پنبه در سال زراعی جاری بهمن ماه تعیین شد.
وی اظهارداشت: در راستای کشت مکانیزه پنبه تعداد ۲ دستگاه کاشت پنبه خریداری و در اختیار این شهرستان‌ها قرار گرفته است.
طوقی گفت: کشت مجدد پنبه در سیستان و بلوچستان با تلاش این سازمان و اخذ مجوز از سازمان حفظ نباتات کشور عملیاتی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)