14 هزار دستگاه ادوات کشاورزی در جنوب آذربایجان غربی پلاک‌گذاری شد


14 هزار دستگاه ادوات کشاورزی در جنوب آذربایجان غربی پلاک‌گذاری شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب با اشاره به فعالیت 26 هزار دستگاه ادوات کشاورزی (تراکتور و کمباین) در جنوب آذربایجان غربی گفت: تاکنون از این تعداد 14 هزار دستگاه پلاک گذاری شده است.

سیدجواد فیض‌حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در قالب طرح پلاک گذاری همچنین برای ۱۰ هزار و ۴۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی نیز پرونده تشکیل شده که مورد بازدید قرار گرفته و بزودی این تعداد نیز پلاک دریافت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مابقی این ادوات کشاورزی نیز به علت عدم استقبال کشاورزان بلاتکلیف باقی مانده است افزود: هرگونه خدمات و اختصاص سوخت به ادوات کشاورزی منوط به شماره‌گذاری آنهاست.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب با اشاره به اهمیت این طرح گفت: پلاک گذاری ادوات کشاورزی به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کرونا، اخذ جرایم بیمه، محدود بودن مراکز پلاک‌گذاری و همچنین عدم استقبال صاحبان ادوات کشاورزی به تاخیر افتاده است.

فیض‌حسینی از صاحبان ادوات کشاورزی جا مانده از این طرح درخواست کرد نسبت به تکمیل پرونده در شرکت های مکانیزاسیون کشاورزی و پلیس راهور اقدام کنند.

وی افزود: براساس مصوبات جلسه‌های کمیته طرح نظارت و کنترل توزیع سوخت در سامانه '' سدف '' برنامه ریزی شده است و در آینده نزدیک سهمیه سوخت فقط به ادوات کشاورزی که دارای پلاک نیروی انتظامی باشند، تخصیص داده خواهد شد.

وی در ادامه خواستار همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های مرتبط در جهت رفع موانع و تسریع در اجرای این طرح شد.شماره گذاری ماشین‌آلات کشاورزی با برنامه‌ریزی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی وزارت کشور با هدف هوویت بخشی و شناسنامه‌دار کردن دستگاه‌های کشاورزی و صدور کارت سوخت هوشمند انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، با توجه به ماده ۲ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی تردد خودروهای فاقد پلاک در معابر عمومی ممنوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو