کتابخانه مرکزی دانشگاه اراک با حضور وزیر علوم بهره‌برداری می‌شود 


کتابخانه مرکزی دانشگاه اراک با حضور وزیر علوم بهره‌برداری می‌شود 

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه اراک گفت: کتابخانه مرکزی و مرکز انفورماتیک این دانشگاه به وسعت هفت هزار و 700 مترمربع ، 13 آذرماه جاری با حضور وزیر علوم و تحقیقات و همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس این دانشگاه بهره‌برداری می‌شود.

«سعید حمیدی» روز سه‌شنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: دانشگاه اراک با هفت هزار و ۴۰۰ دانشجو ، ۳۰۰ عضو هیات علمی دائم و ۱۵۰ رشته تحصیلی فعال است و در نیم قرن فعالیت خود بیش از ۴۲ هزار نفر از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند.
رئیس دانشگاه اراک اظهار داشت: رشته‌های زیست فناوری، ایمنی و بهداشت محیط، بازرسی فنی، روانشناسی مثبت‌گرا، مکاترونیک، نانو فیزیک از سال تحصیلی جاری به‌عنوان شاخه‌های بین رشته ای به نظام اموزشی این دانشگاه اضافه شده و در ۲ سال اخیر نیز رشته‌های تحصیلی جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و مدیریت محیط زیست پذیرش دانشجو داشته است.

رئیس دانشگاه اراک با بیان اینکه ایران رتبه نخست مقالات علمی و رتبه شانزدهم تولید علم در دنیا را دارد یادآور شد: پارسال از سوی این دانشگاه هفتاد میلیارد ریال قرارداد پژوهشی با سایر مراکز علمی استان منعقد شده و امید می‌رود که با تعامل و هم افزایی مسئولان استان موانع پیش رو را کاهش یافته تا دانشگاه‌ها اثربخشی بیشتری در برنامه‌های توسعه‌ای استان داشته باشند.

حمیدی، حمایت جدی دولت برای بهبود موقعیت دانشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی، ساماندهی مراکز علمی آموزشی باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد چرا که فعالیت ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز دانشگاهی کشور مورد نیاز نیست و در هر استان فعالیت شمار محدودی از مراکز آموزش عالی می‌تواند پاسخگو بوده و در افزایش کیفیت آموزش اثرگذاری کند.
وی تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا بر تمام بخش‌های دانشگاه به ویژه آموزش تاثیر داشت و امید می‌رود که از بهمن ماه جاری با بهبود شرایط، کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار شود هرچند اکنون بخشی از پایه‌ها حضوری است.
رئیس دانشگاه اراک با اشاره به اینکه در سال جاری شهریه‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است، گفت: جذب دانشجوی خارجی از کشورهای همسایه ۲ سال اخیر در دستور کار قرار گرفته و اکنون ۶۰۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل است.

حمیدی یادآور شد: ۴۰ دانشگاه ایران بر اساس ارزشیابی تایمز از میان یک‌هزار و ۵۰۰ دانشگاه برتر هستند که نام دانشگاه اراک نیز ۲ سال متوالی میان دانشگاه‌های برتر جهان مطرح شد و اکنون سرمایه‌گذاری دانشگاه بر تحصیلات تکمیلی است.

رئیس دانشگاه اراک تصریح کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه اراک تحصیل می‌کنند و توقف توسعه رشته های دانشگاهی در دستور کار دولت قرار دارد چراکه آموزش‌عالی قدرتمند زمانی محقق می‌شود که شمار بالای دانشگاه‌های خرد و کوچک ادغام شوند.

حمیدی با اشاره به طرح های عمرانی دانشگاه اراک گفت: عملیات اجرایی دانشکده‌کشاورزی ۵۰ درصد و دانشکده علوم انسانی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سالن آمفی تئاتر نیز تا سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی عنوان کرد: رصدخانه دانشگاه اراک نیز توسط یک خیر در دامنه کوه دانشگاه مراحل ساخت را می‌گذراندو تمامی تجهیزات مورد نیاز برای تجهیز آن نیز از سوی این خیر تامین شده است.
رئیس دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: انتظار می رود خیران در راستای توسعه دانشگاه تعامل و همکاری کنند و این مهم نیز مدنظر است که‌ ساخت بناهای آموزشی در این دانشگاه به نام خیر نامگذاری می‌شود.

۶۷ هزار و ۱۴۹ دانشجو استان مرکز در ۷۵ مرکز آموزش عالی اشتغال به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس