جزئیات جایزه آکادمی ایرانی «افسانه زندگی»


جزئیات جایزه آکادمی ایرانی «افسانه زندگی»

تهران- ایرنا- آکادمی «افسانه زندگی» رویداد مستقل سینمای ایران در سطح بین‌الملل روز 12 دسامبر (21 آذر) و در دور پنجم فعالیت خود، بهترین فیلم خارجی زبان سینمای جهان را معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سجاد اصغری بنیانگذار این رویداد در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا، اظهار داشت: دور پنجم بخش بین‌الملل معرفی بهترین فیلم خارجی زبان به صورت شورایی در روز ۱۲ دسامبر ( ۲۱ آذر) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به معرفی هفت کاندیدای این بخش در روز ۶ دسامبر (۱۵ آذر)، گفت: در این دور برای معرفی بهترین فیلم خارجی زبان از ظرفیت سینماگران حوزه بین‌الملل کشورهای صاحب نام در حوزه سینما به صورت غیرمتمرکز در شورا استفاده خواهد شد.

اصغری از معرفی دبیر و اعضای شورای بخش بین‌الملل معرفی بهترین فیلم خارجی زبان دور پنجم مراسم در روز ششم دسامبر خبر داد و افزود: از تمام سینماگران، اصحاب رسانه، منتقدان و فرهیختگان سینما که در حوزه بین الملل فعالیت می‌کنند برای برگزاری دور پنجم بخش بین‌الملل معرفی بهترین فیلم خارجی زبان دعوت به همکاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از بین تولیدات یک‌ساله سینمای جهان که در آیین‌ها و جشنواره‌های گروه الف دیده شده‌اند بهترین فیلم خارجی زبان دور پنجم انتخاب و معرفی خواهد شد.

در دور نخست، فیلم بلبل به کارگردانی جنیفر کنت از استرالیا، در دور دوم فیلم انگل یا پارازیت اثر بونگ جون هو از کره جنوبی، در دور سوم فیلم هرگز، به ندرت، گاهی، همیشه کاری از الیزا هیتمن محصول مشترک آمریکا و انگلیس و در دور چهارم فیلم رفقای عزیز کاری از آندری کونچالفسکی محصول روسیه به عنوان بهترین فیلم‌های خارجی زبان سال آکادمی افسانه انتخاب و معرفی شد.

آیین آکادمی افسانه زندگی در قالب مراسمی حضوری از سال ۲۰۱۷ تاکنون هر ساله در دو بخش سینمای ایران و بخش بین‌الملل و نیز بخش چهره ماندگار به یاد عباس کیارستمی کارگردان فقید سینمای ایران در سالن موج نو آکادمی افسانه زندگی برگزار می شود.

در دور نخست این رویداد و در بخش سینمای ایران فیلم‌های بدون تاریخ، بدون امضاء ساخته وحید جلیلوند، زیر سقف دودی کاری از پوران درخشنده، رگ خواب کاری از حمید نعمت اله، ماجرای نیمروز کاری از محمدحسین مهدویان، تابستان داغ کاری از ابراهیم ایرج زاد، ویلایی ها کاری از منیر قیدی و ۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی کاری از سیف اله صمدیان به عنوان فیلم‌های مطرح این بخش معرفی شدند.

مغزهای کوچک زنگ زده ساخته هومن سیدی، تنگه ابو قریب کاری از بهرام توکلی،‌ سرو زیر آب ساخته محمدعلی باشه آهنگر، دارکوب ساخته بهروز شعیبی، کامیون کاری از کامبوزیا پرتوی، بمب یک عاشقانه ساخته پیمان معادی و جاده قدیم کاری از منیژه حکمت ۷ فیلم مطرح دور دوم رویداد بودند.

هفت فیلم مطرح دور سوم فستیوال آکادمی افسانه زندگی نیز شامل قصر شیرین ساخته رضا میرکریمی، متری شیش و نیم کاری از سعیدروستایی، مسخره باز ساخته همایون غنی زاده، سرخ پوست کاری از نیما جاویدی،‌ شبی که ماه کامل شد ساخته از نرگس آبیار، جهان با من برقص کاری از سروش صحت و مصائب شیرین ۲ ساخته از علیرضا داود نژاد بود.

در این دوره، پیمان معادی برای بازی در فیلم متری شیش و نیم، الناز شاکردوست برای بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد و علی قاضی برای فیلمبرداری فیلم مسخره باز به عنوان بهترین بازیگر و بهترین فیلمبردار سال سینمای ایران انتخاب شدند.

در دور چهارم این رویداد هم، فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی، جنایت بی دقت ساخته از شهرام مکری، مسیر معکوس ساخته ابوالفضل جلیلی، بندر بند ساخته منیژه حکمت، شنای پروانه کاری از محمد کارت، قاتل و وحشی کاری از حمید نعمت اله و خط فرضی کاری از فرنوش صمدی هفت فیلم مطرح بخش سینمای ایران بودند.

جواد عزتی برای بازی در فیلم شنای پروانه، لیلا حاتمی برای بازی در فیلم قاتل و وحشی و هومن بهمنش برای فیلمبرداری فیلم خورشید به عنوان بهترین بازیگر و بهترین فیلمبردار سال سینمای ایران در دور چهارم مراسم آکادمی افسانه زندگی انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند