رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: مشکلات جامعه با تفکر بسیجی حل شدنی است


رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: مشکلات جامعه با تفکر بسیجی حل شدنی است

تبریز-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اهمیت جایگاه بسیج در ارکان مختلف جامعه، با بیان اینکه بسیج ارتقابخش و عامل توسعه مجموعه های اداری است، گفت: بدون تردید وجود فرهنگ و تفکر بسیجی می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل و فصل کند.

بهمن نقی‌پور روز سه شنبه در جمع اعضای سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، حضور و تلاش بسیجیان را زمینه‌ ساز افزایش امید، ایمان و از خودگذشتگی در یک مجموعه دانست.

وی اضافه کرد: بسیجیان بنا به فرموده‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی، پاک‌ترین و فداکارترین افرادی هستند که برای به کمال رساندن مردم کشورمان تلاش می‌کنند.

نقی پور با بیان اینکه بسیجیان زمینه‌ ارتقای یک مجموعه را در همه ابعاد فراهم می‌کنند، ادامه داد: این افراد می‌ توانند مانند چراغی باشند که سبب روشن شدن مسیر حرکت افراد شده و برای توفیق به خلق الله و ارتقای جایگاه آن تلاش می‌کنند.

وی گفت: بدون تردید خداوند برای تمامی کسانی که با عشق، نیت الهی و عزت نفس در مجموعه علوم پزشکی فعالیت می‌کنند، یاری می کند تا بتوانند نام و یاد افرادی را که در راه شهدا قدم برداشته و برای حفظ وطن، ناموس، اسلام و مملکت از جان خود گذشتند، زنده نگه دارند.

به گزارش ایرنا، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا نیز با بیان اینکه امام خمینی(ره) بزرگ ترین تحول را در تاریخ بشریت با ایجاد بسیج رقم زدند، گفت: امام (ره) از جمله افرادی بود که نه تنها در مقابل حاکمیت بلکه با استکبار مبارزه کرد.

حجت الاسلام نجفقلی‌زاده سرایی با اشاره به اینکه امام راحل (ره) وقتی وارد نجف شدند بحث ولایت فقیه را شروع کرد، افزود: ایشان در سال ۱۳۴۳ فرمودند که ابزاری به نام تفکر بسیج طراحی کرده که یاریگر ولایت فقیه در طول زمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر تفکر بسیجی نبود، انقلاب پیروز نمی‌شد و ۴۲ سال در برابر توطئه‌های دشمن نمی‌توانستیم ایستادگی کنیم، ادامه داد: لشکرهای زرهی دشمن در ورودی خرمشهر ۳۴ روز توقف کردند و این تفکر بسیج و ایستادگی ملت ایران بود که در برابر دشمن ایستادگی کرد و تا کنون نیز در مقابل توطئه‌های استکبار مقابله می‌کند.

نجفقلی زاده با بیان اینکه این ملت توسط واژه‌هایی مثل تکلیف، مسیر ناممکن را ممکن کردند، یادآور شد: امام صادق(ع) فرموده‌اند که تنها راه مجاهدت و همراهی با مردم سخنرانی نیست بلکه داشتن تفکر بسیجی زمینه‌ موفقیت است.

وی با اشاره به اینکه انقلابی‌گری، دینداری و مطالبه‌گری هزینه دارد، افزود: دیروز جنگ بود و امروز هم جنگ تمام عیار دشمنان علیه انقلاب وجود دارد پس اگر فردی قلم دارد باید توسط آن از وطن و دین خود دفاع کند.

بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی در خط مقدم مبارزه با کروناست

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: این سازمان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان در خط مقدم بوده و حضوری شایسته در این عرصه داشته و دارد.

جواد احمدیان کمک‌های مومنانه در کنار فعالیت های امدادی و خدمات پزشکی، تهیه اقلام معیشتی و تحویل آن به افراد محروم و تهیه‌ بیش از ۵۰۰ پرس غذای گرم در مراحل مختلف شیوع کرونا را از جمله اقدامات بسیج جامعه پزشکی آذربایجان شرقی بیان کرد و افزود: در این زمینه‌ بسیج جامعه پزشکی به عنوان دبیر استانی طرح شهید قاسم سلیمانی، هماهنگی جلسات را بر عهده داشت که چندین جلسه‌ استانی در این امر انجام شد و تهیه‌ دستگاه های اکسیژن‌ساز و برگزاری نشست‌های هیأت اندیشه ورز در این راستا به انجام رسیده و تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه طی هفته جاری بیش از ۶۰ عمل جراحی برای افراد محروم شهرستان ورزقان در بیمارستان علوی تبریز توسط بسیج جامعه پزشکی استان انجام شد، اظهار کرد: بنا به فرموده امام راحل بسیج شجره‌ای طیبه است که به عینه امروز شاهد این امر هستیم.

احمدیان اضافه کرد: بسیجیان به‌ عنوان دانش‌آموز و دانشجو در اوایل انقلاب اسلامی حضوری قاطع در کشور داشته و در به ثمر رساندن نظام نقش موثری داشتند که در ادامه و در دوران هشت سال دفاع مقدس و اداره‌ جنگ کارنامه ای درخشان از خود به جای گذاشتند، امروز نیز در جبهه‌های مختلف علمی و فرهنگی در خط مقدم به‌ ویژه در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی در جهت خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم طی سالیان گذشته برنامه‌های متنوعی را برگزار کرده است، برگزاری اردوهای متنوع در قالب شهید رهنمون در مناطق محروم اطراف تبریز و اردوهای یک تا ۳ روزه در شهرستان‌های محروم آذربایجان شرقی از جمله برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی استان است.

احمدیان گفت: با توجه به فروکش کردن شیوع کرونا، برنامه‌های جامعه پزشکی دانشگاه دوباره از سر گرفته و در شهرهای هریس، اهر و ورزقان اردوهای فوق ادامه دارد که در آنها کادر پزشکی و اساتید از فوق تخصص تا رشته‌های متنوع در مناطق محروم حضور داشته و ویزیت رایگان انجام می دهند.

وی اعلام کرد: در قالب طرح شهید رهنمون که در مساجد استان برگزار می‌شود در روستاها و بخش‌هایی در خاروانا و هریس با حضور موثر دندان پزشکان برای بیش از ۳۰۰ نفر خدمات ترمیمی ارایه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی