وزیر بهداشت: کنترل ایدز در گرو مشارکت تمام ارگان‌هاست


وزیر بهداشت: کنترل ایدز در گرو مشارکت تمام ارگان‌هاست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز، کنترل این بیماری را تنها در گرو مشارکت همه جانبه تمام ارگان‌های دولتی و غیردولتی دانست.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز، کنترل این بیماری را تنها در گرو مشارکت همه جانبه تمام ارگان‌های دولتی و غیردولتی دانست.

بیشتر بخوانید

سالیانه چند نفر از HIV می‌میرند؟

متن این پیام به شرح زیر است:

تجربه جهانی چهل سال اخیر اچ آی وی به ما آموخته است، پاسخ به همه گیری آن نیازمند «همبستگی جهانی و مسئولیت مشترک» است که می‌تواند ترسیم کننده مسیر پیش روی ما باشد.

این امر مستلزم آن است که این همبستگی و مسئولیت مشترک روز به روز بیشتر گسترش یابد تا اطمینان حاصل شود نظام‌های سلامت آنقدر توانا شده‌اند که امکان آموزش، پیشگیری، دسترسی به تست‌های تشخیصی، داروهای درمانی و سایر نیازهای تخصصی کسانی که در معرض ابتلای به این بیماری قرار داشته و یا مبتلا به آن هستند به صورت عادلانه در دسترس آن‌ها و سایر آحاد مردم قرار دارد تا از آثار منفی عفونت اچ آی وی در سلامت و معیشت مردم کاسته و گامی بسیار مهم برای بهبود کیفیت زندگی افرادی که با اچ آی وی زندگی می‌کنند برداشته شده است.

هرچند تلاش‌های قریب به چهل سال اخیر در مبارزه با این همه گیری، شاهد دستاوردهای شگرف و توفیق فراوان بوده، اما باید اعتراف کرد هنوز چالش‌های فراوانی پیش روی نظام سلامت جهان و جامعه بشری قرار دارد.

کنترل بیماری اچ آی وی تنها در گرو مشارکت همه جانبه تمام ارگان‌های دولتی و غیردولتی است. یکی از افتخارات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشارکت همه جانبه بیش از ۲۳ سازمان و ارگان دولتی و غیردولتی در تبیین سیاست‌های کلان و تدوین برنامه‌های ملی استراتژیک کنترل عفونت اچ آی وی است.

تمام خدمات پیشگیری و درمان از جمله تست‌های تشخیصی، دارو، خدمات پیشگیری، خدمات کاهش آسیب، مراقبت از سلامت روان و آزمایشگاه‌های تخصصی تشخیصی در اختیار این بیماران قرار داشته و در سراسر کشور قابل دسترسی است. ما اطمینان داریم آنچه تاکنون انجام داده ایم برای پایان دادن به همه گیری ایدز، نه تنها دچار انحراف نشده و به دلیل همه گیری کووید ۱۹ عقب نشینی نکرده است، بلکه باقوت هرچه تمام‌تر به پیش می‌رود و دولت جمهوری اسلامی ایران ذره‌ای از تلاش‌های همه جانبه خود برای پایان این همه گیری، دست برنداشته است.

در آستانه روز جهانی ایدز، کارزاری تحت عنوان «من هم آزمایش اچ آی وی می‌دهم» از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر در کشور با همکاری سازمان بهزیستی، سازمان زندان‌ها و زیرمجموعه‌های مختلف وزارت بهداشت راه افتاده و نتایج درخشانی داشته است.

در پایان از تمام همکاران عزیز دست اندرکار این برنامه، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیر دولتی و نهادهای بین المللی که در این راستا فعالیت داشته و کمک می‌کنند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در