بسیج معین مردم در روزهای سخت بوده است


بسیج معین مردم در روزهای سخت بوده است

رئیس بسیج وزارت علوم کشور گفت: بسیج معین مردم، نظام و انقلاب در روزهای سخت بوده است. همچنین بسیج تمهیدکننده تمدن‌ نوین اسلامی در سطوح‌ و اقشار مختلف است.

رشید جعفرپور امروز، ۹ آذرماه، در نشست سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید که در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشهد برگزار شد، ضمن عرض تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یک سازمان نیست بلکه‌ نوعی تفکر، مواجه با عالم و طراحی یک تفکر راهبردی است. بسیج معین مردم، نظام و انقلاب در روزهای سخت بوده است. همچنین بسیج تمهیدکننده تمدن‌ نوین اسلامی در سطوح‌ و اقشار مختلف است.

وی با اشاره ‌به فعالیت بسیج اساتید افزود: علاوه بر برنامه‌های مناسبتی جاری که در حفظ و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد، رویکرد حل‌المسائلی را ‌نیز در برنامه‌ها پیش گرفته‌ایم. بسیج اساتید به علت ظرفیت، نیرو، دانش و پشتوانه فکری و علمی که دارد، باید به لحاظ فکری و عملیاتی در شناسایی مسائل کشور کمک کند. لذا نظام مسائل آموزش عالی را در مجمع بسیج اساتید پیش بردیم.

رئیس ‌بسیج وزارت علوم کشور عنوان‌ کرد: همکاران ما در بسیج وزارت علوم چالش‌های آموزش عالی را احصا کردند و ما روی ‌آن‌ها کارکردیم و به ۱۵ مساله رسیدیم. ما در سطح منطقه به لحاظ علمی‌ اول هستیم و این موضوع باید آورده‌ای برایمان داشته باشد. همچنین‌ در سطح منطقه با ۱۵‌ کشور همسایه‌ هستیم که حدود ۶۰۰‌ میلیون جمعیت‌ دارد و عمده آن‌ها از لحاظ علمی پایین‌تر و برخی همگام با ما هستند.

حسینی تصریح کرد: هم‌ اکنون‌ حدود ۲۵ هزار دانشجوی‌ خارجی داریم که باید تلاش کنیم علاوه بر آموزش به آن‌ها به لحاظ فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی ‌نیز به آن‌ها توجه کنیم. لذا طرحی‌ مبنی بر دیپلماسی علمی فرهنگی را برنامه‌ریزی‌ کردیم و قرار شد در ۱۰‌ نقطه مرزی دانشگاه‌هایی برای افزایش‌ تعداد ‌دانشجویان ‌خارجی تعبیه کنیم.

وی در خصوص تغییرات حوزه آموزش عالی‌ گفت: این‌ تغییرات شامل ایجاد معاونت فناوری و نوآوری است زیرا باید به آخرین فناوری‌ها مجهز شویم. همچنین در آموزش عالی در کنار اتاق‌ فکرهای ایجاد شده اتاق فکر مهارت و اشتغال به منظور کمک به آموزش عالی کشور نیز به تازگی اضافه‌ شده است‌. هم اکنون تعداد ۱۶ اتاق فکر با مضامین اقتصاد آموزش‌ عالی، سیاست‌گذاری علمی،‌ شفافیت و تعارض منافع،‌ سنجش و انگیزش،‌ جوانان و نخبگان، سیاست‌گذاری فناوری، تحول‌ در علوم انسانی و... با ‌نگاهی علمی ایجاد شده است.

رئیس بسیج وزارت علوم کشور خاطر نشان کرد: بسیج اساتید به طور ‌کلان می‌تواند هسته اصلی اندیشه‌ورزی در اتاق فکرهای ‌آموزش عالی کشور باشد و مسائل آموزش عالی و مسائل سطح جامعه را حل کند. لذا بنده پیشنهاد می‌دهم همه شما به اتاق فکر آموزش عالی و با هر سطح دانشی جهت حل چالش‌های متعدد آموزش و مسائل مختلف کشور کمک کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل