چهار هزار قطعه مرغ مبتلا به آنگارا در سبزوار معدوم شد


چهار هزار قطعه مرغ مبتلا به آنگارا در سبزوار معدوم شد

سبزوار- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: با توجه به درگیر شدن یک واحد مرغداری این شهرستان به بیماری آنگارا چهار هزار و 210 قطعه مرغ این واحد معدوم شد.

دکتر ولی‌الله جغتایی عصر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارش تلفات ناگهانی و غیر متعارف یک واحد مرغداری در سبزوار و نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم، با توجه به محرز شدن آلودگی این واحد به بیماری آنگارا، طیور این واحد در سن ۲۸ روزگی معدوم شدند.

وی ادامه داد: آنگارا بیماری جدید و نوظهور است که به دلیل عامل ویروسی و عدم درمان موثر، قدرت انتقال بسیار دارد که برای جلوگیری از ابتلا و انتقال بیماری رعایت مسائل بهداشتی، قرنطینه ای و امنیت زیستی در مرغداری ها ضروری است.

رییس شبکه دامپزشکی سبزوار با اشاره به مشاهده تعدادی کانون بیماری آنگارا در واحدهای مرغداری این شهرستان بر لزوم کنترل و پیشگیری این بیماری برای جلوگیری از ورود خسارت بیشتر به مرغداران تاکید کرد.

وی گفت: مرغداران در صورت مشاهده تلفات غیر متعارف در مرغداری در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی مراجعه کنند.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد با تولید سالانه ۳۰ هزار تن گوشت مرغ، از قطبهای مهم دام و طیور خراسان رضوی و تامین ‌کننده یک چهارم نیاز این استان به این ماده پروتئینی است و ۳۵ درصد اشتغال این شهرستان در حوزه دامپروری و پرورش طیور است.

۳۶۰ واحد مرغداری گوشتی و مرغ تخم‌گذار، ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور و مراکز پرورش دام سبک و سنگین در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان