طرز تهیه یتیمچه کدو بادمجان، بدون گوشت


طرز تهیه یتیمچه کدو بادمجان، بدون گوشت

یکی از سبزیجات با ارزش غذایی بالا در آشپزی، کدو سبز است که سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها بوده و می‌تواند در کاهش چربی خون و لاغری سودمند باشد.

طرز تهیه یتیمچه کدو بادمجان، بدون گوشت

یتیمچه کدو یکی از انواع یتیمچه‌‌ها‌‌ است که بسیار ساده و خوشمزه تهیه‌‌ می‌شود. شما‌‌ می‌توانید این غذا را برای شام یا ناهار تهیه کنید. در واقع یتیمچه‌‌ها جزء خوراک‌‌های سریع و راحت هستند که نیازی به گوشت ندارند و برای افراد گیاه‌خوار نیز بسیار مناسب هستند. یتیمچه‌‌ها انواع مختلفی دارند و با انواع سبزیجات تهیه‌‌ می‌شوند.

مواد لازم

کدو ۴ عدد بادمجان ۲ عدد ‌‌گوجه‌فرنگی ۴ عدد پیاز ۲ عدد سیر ۳ حبه فلفل دلمه نصف یک عدد سیب‌زمینی ۱ عدد بزرگ رب ‌‌گوجه‌فرنگی ۱‌‌ قاشق غذاخوری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه یتیمچه کدو بادمجان، بدون گوشت

طرز تهیه یتیمچه کدو بادمجان

مرحله اول

ابتدا کدو‌‌ها را خوب شسته و پوست بگیرید. سپس به صورت مکعبی یا نگینی ریز خرد کنید. بادمجان‌‌ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید. بهتر است از بادمجان‌‌های گلخانه‌ای استفاده کنید تا تخم کمتری داشته و شیرین باشد.

مرحله دوم

پیازها را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و به همراه کمی روغن داخل قابلمه تفت دهید. سپس به آن زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی ادویه‌‌ها خارج شود. در ادامه سیرهای پوست کنده و پوره‌شده را اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله سوم

حالا کدو و بادمجان خردشده را به مواد فوق اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید. در ادامه سیب‌زمینی‌‌ها را پوست بگیرید و مکعبی کنید و به همراه گوجه رنده‌شده و فلفل دلمه خردشده اضافه کنید. همه مواد را خوب تفت دهید و در انتها رب را اضافه نمایید.

مرحله چهارم

وقتی رب را اضافه کردید مواد را خوب هم بزنید تا بوی خامی رب از بین برود و رب خوش‌رنگ شود. در ادامه ۱/۲ پیمانه آب جوش روی مواد بریزید و درب تابه را بگذارید تا سبزیجات با حرارت کم پخته و نرم شوند. بعد از ۱۵ دقیقه چک کنید و اگر نیاز بود مجدد کمی آب اضافه کنید و هم بزنید.

سپس در انتها به دلخواه از کمی آب لیموترش یا آبغوره و کمی نمک استفاده کنید. وقتی یتیمچه کدو خوب غلیظ شد از روی حرارت بردارید و با نان تازه سرو کنید‌‌. می‌توانید به دلخواه با برنج نیز این خوراک خوشمزه را میل کنید.

نکات مهم

افزودن بادمجان و فلفل دلمه اختیاری‌‌ است. بهتر است مواد را ریز خرد کنید تا زودتر نیز بپزند.

طرز تهیه یتیمچه کدو بادمجان، بدون گوشت

منبع : پارسی دی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس