پشه آئدس بسیاری از فعالیت‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد/شدت سرایت آمیکرون در حال سنجش


پشه آئدس بسیاری از فعالیت‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد/شدت سرایت آمیکرون در حال سنجش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: صید پشه زنده آئدس موجب نگرانی شده است و شهروندان باید موارد بهداشتی را حتما رعایت کنند.

دکتر حسین فرشیدی صبح امروز (۱۰ آذرماه) در نشستی خبری، افزود: کووید ۱۹ ماندگار است و برای سال‌ها بیماری کرونا وجود خواهد داشت و استفاده از ماسک ادامه دارد پس خواهش می کنم تمامی آحاد جامعه ساده انگاری نکنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال ۱۴۰۰ یک مورد فوتی به علت آنفلوآنزا اتفاق افتاد، تصریح کرد: صید پشه زنده آئدس موجب نگرانی شده است و شهروندان باید موارد بهداشتی را حتما رعایت کنند.

فرشیدی با اشاره به اینکه در پاکستان و عمان هم بیمار و هم ناقل بیماری ناشی از پشه آئدس وجود دارد، خاطرنشان کرد: پس باید دقت داشته باشیم که امکان سرایت در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه خبر خوب این است که در حال حاضر پشه های صید شده حامل ویروس نیستند ولی این از نگرانی ما کم نخواهد کرد، عنوان کرد: بیماری منتقله از پشه آئدس جدید نیست و آثار و عوارض آن سالهاست که شناخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا در معرض خطر هم پشه و هم بیماری هستند، اضافه کرد: حساسیت ما بخاطر این است که باید وجود و یا عدم وجود ویروس در کشور رسمیت پیدا کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه وجود این ویروس بسیاری از فعالیت‌ها را تحت الشعاع قرار می دهد، اظهار کرد: وجود این بیماری قطعا در تصصمیم شرکت‌هایی که علاقه دارند در کشورمان سرمایه گذاری کنند تاثیر دارد و همچنین هزینه هایی را برای مردم تحمیل می کند.

فرشیدی با اشاره به اینکه بیمارستان جنرال ۲۶۰ تختخوابی نفت خلیج فارس در حال احداث است اما تا ۳ سال آینده نمی‌توان توقع داشت به بهره برداری برسد، عنوان کرد: با رایزنی هایی که با مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس انجام گرفت، تلاش ما بر این است بخش‌هایی از آن تا پایان امسال وارد چرخه خدمت شود تا فشار بر بیمارستان شهید محمدی کمتر شود.

وی با بیان اینکه سویه جدید آمیکرون در ۲۰ کشور مشاهده شده است، عنوان کرد: شدت سرایت این ویروس هنوز سنجیده نشده ولی به احتمال زیاد از سویه دلتا بیشتر است؛ سه اصل مهم تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری ها همچنان باید رعایت شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...