طرز تهیه بابا غنوش لبنانی


طرز تهیه بابا غنوش لبنانی

باباغنوش یک پیش غذای سنتی عربی است که با نان تست، نان پیتا یا بسکویت و چیپس مصرف می‌شود. بابا غنوش را در کنار انواع کباب و برنج سرو می‌کنند. این غذای خوشمزه بادمجانی، به خاطر طعم کبابی بادمجان و عطر سیر، بسیار خوشمزه است و به علت وجود ارده، بسیار مقوی و پر خاصیت است. 

طرز تهیه بابا غنوش لبنانی
مواد لازم بابا غنوش لبنانی

بادمجان ۴ عدد
پیاز متوسط خرد شده ریز ۱ عدد
سیر بزرگ ۱ حبه
جعفری ریز خرد شده ۲ قاشق غذا خوری
ارده ۲ قاشق غذا خوری
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذا خوری
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه یا فلفل سفید به مقدار لازم
طرز تهیه بابا غنوش لبنانی
مرحله اول
برای تهیه بابا غنوش خوشمزه به روش لبنانی در ابتدای کار، بادمجان‌ها را شسته و با پوست کباب می‌کنیم. سپس پوست آن را جدا کرده و یادمجان‌ها را ساطوری یا له می‌کنیم. اگر از بوی دودی بادمجان خوشتان نیم آیدف آن‌ها را در فر کباب کنید.

مرحله دوم
برای این منظور بادمجان‌ها درون سینی فر قرار می‌دهیم، سپس به مدت ۴۵ دقیقه در فری که با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار می‌دهیم. سپس آن‌ها را به دو قسمت تقسیم کرده و با قاشق مغز بادمجان‌ها را از پوست جدا کنیم.

مرحله سوم
در این مرحله پیاز و سیر را رنده یا به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم. در ادامه یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار داده تا داغ شود. پیاز و سیر را در تابه سرخ می‌کنیم تا سبک و طلایی شود. تابه را از روی حرارت بر می‌داریم.

مرحله چهارم
سپس به آن ارده، بادمجان له شده، جعفری ریز خرد شده، آبلیمو ترش، نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم و همه مواد را با هم مخلوط می‌کنیم تا یک دست شود. سپس در یک بشقاب ریخته و آن را پهن می‌کنیم. در وسط آن روغن زیتون ریخته و با جعفری آن را تزیین می‌کنیم.



منبع:mozhde_land

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا