طرز تهیه کوکو با خرفه


طرز تهیه کوکو با خرفه

کوکو خرفه یکی از انواع کوکو سبزی است که در تهیه آن از سبزی خوشمزه خرفه استفاده شده است

طرز تهیه کوکو با خرفه
مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی ۲ عدد
خرفه به میزان دلخواه
سیر ۱ حبه
تخم مرغ ۳ عدد
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم
ادویه جات به مقدار لازم
آرد گندم به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو با خرفه

مرحله اول
برای تهیه کوکو با خرفه ابتدا باید خرفه‌ها را شسته و چوب‌های ضخیم آن را جدا کنید و با دستگاه یا دست خوب خرد کنید. سپس تخم مرغ را در یک ظرف جدا شکسته و خوب به هم بزنید تا کف ریز در آن ببینید.

مرحله دوم
سیب زمینی آب پز شده از قبل را به خرفه اضافه کنید و تخم مرغ را روی آن بریزید و خوب به هم بزنید. بعد از آن نوبت ادویه جات و سیر و آرد گندم است که باید اضافه شوند.

مرحله سوم
توجه داشته باشید که مواد کوکوی شما نباید خیلی شل و یا سفت باشد و به همین دلیل میزان آرد را مشخص نکردیم. سعی کنید به قدری آرد اضافه کنید تا مواد کوکو خودش را بگیرد.

مرحله چهارم
تابه را روی اجاق گذاشته و روغن بریزید و صبر کنید تا روغن کاملا داغ شود. مواد کوکو را درون تابه ریخته و در تابه را بگذارید و منتظر باشید که تا یک طرف کوکوی خرفه شما بپزد.

مرحله پنجم
بعد از سرخ شدن طرف اول باید کوکوی خود را برش دهید و چند دقیقه بعد آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. سعی کنید شعله ملایم باشد تا کوکوی شما کاملا مغز پخت شود.

مرحله ششم
اگر کوکوی شما خوب پخته نشده باشد مزه سیر را کاملا در آن احساس می‌کنید، ولی به محض پختن مزه کوکو ترکیبی و معطر می‌شود و می‌توانید با گوجه فرنگی و خیار شور تزیین کنید.

منبع: salem.cook

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی