تبلیغات سیاسی در پلتفرم گوگل در فیلیپین ممنوع شد


تبلیغات سیاسی در پلتفرم گوگل در فیلیپین ممنوع شد

گوگل برای دوری از هرگونه حاشیه، تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی فیلیپین را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور ممنوع کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از reuters، طبق گزارش رویترز گوگل اعلام کرد که تبلیغات سیاسی در پلتفرم این شرکت در آستانه انتخابات فیلیپین ممنوع خواهد بود. انتخابات این کشور در ماه مه سال آینده برای انتخاب جانشین رئیس جمهور رودریگو دوترته برگزار می‌شود. فشار روی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بر سر مدیریت تبلیغات سیاسی آن‌ها در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ زیاد شد. گوگل هم به همین دلیل این تصمیم را گرفته است.

تبلیغات سیاسی در پلتفرم گوگل در فیلیپین ممنوع شد

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به میدان‌های نبرد سیاسی در این کشور تبدیل شده‌اند. مطالعات نشان می‌دهد فیلیپینی‌ها زمان زیادی را در رسانه‌های اجتماعی سپری می‌کنند. این کشور از این نظر در رده‌های بالایی رتبه‌بندی جهانی قرار دارد. گوگل در به‌روزرسانی خط‌مشی محتوای سیاسی خود اعلام کرد که این قانون از تاریخ ۸ فوریه تا ۹ مه ۲۰۲۲ اجرا می‌شود. تبلیغات احزاب سیاسی و نامزد‌ها در این برهه از زمان ممنوع است. گوگل اعلام کرده اعلان‌هایی درباره به‌روزرسانی خط‌مشی برای تبلیغ‌کنندگان ارسال می‌کند.

تبلیغات سیاسی در پلتفرم گوگل در فیلیپین ممنوع شد

گوگل قبلا سابقه ممنوع کردن تبلیغات سیاسی را در پلتفرم خود از جمله در انتخابات فدرال کانادا در سال ۲۰۱۹ و قبل از انتخابات سنگاپور در سال ۲۰۲۰ دارد. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک حمایت از دوترته را افزایش دادند. تحلیل‌گران آن را عاملی در پیروزی او در انتخابات ۲۰۱۶ می‌دانند. این اقدام فیسبوک شکست متحدانش در نظرسنجی‌های میان‌دوره‌ای سال گذشته را به همراه داشت. جانشینی دوترته بر اساس قانون اساسی اجازه شرکت در دوره دیگر را ندارد. اما می‌تواند برای تصاحب یک کرسی سناتوری اقدام کند.

بیشتر بخوانید

گوگل پلی، در تلاش برای مهار برنامه های تقلبی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل