تهران دومین استان کشور از لحاظ کاهش نرخ تورم


تهران دومین استان کشور از لحاظ کاهش نرخ تورم

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: پایتخت پس از استان قم پایین ترین نرخ تورم را در یک سال منتهی به آبان ماه سال جاری در کشور داشته است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ حشمت الله عسگری در حاشیه جلسه کمیته اقدام اقتصادی و مقابله با تحریم ها اظهار داشت: استان تهران با ۴۰.۳ درصد پس از استان قم در یک سال منتهی به آبان ماه سال جاری پایین ترین نرخ تورم خانوارهای کشور را دارا می باشد.

وی اذعان داشت: نرخ تورم در ماه‌های اخیر از روند کاهشی برخوردار بوده و امید است این روند با اتخاذ تدابیر لازم تداوم یابد.

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به روند کاهشی نرخ تورم در استان تهران عنوان کرد: نرخ تورم دوازده ماهه خانوارهای استان تهران منتهی به آبان ماه، در مقایسه با مهر ماه، با کاهش ۰.۹ درصدی همراه بوده که در خانوارهای شهری نیز با همین درصد و در خانوارهای روستایی با کاهش ۰.۶ مواجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل تیم های گشت و بازرسی متشکل از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ذیربط جهت نظارت بر بازار به ویژه کالاهای اساسی در دستور کار کمیسیون تنظیم بازار استان قرار گرفته و این نظارت ها به صورت مستمر و فنی ادامه خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی