هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم است


هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم است

تبریز - ایرنا -  مرکز پایش کیفی هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: هوای تبریز امروز چهارشنبه در وضع ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از این مرکز، میانگین ۲۴ ساعت گذشته شاخص آلودگی هوای تبریز از ساعت هشت دیروز تا هشت امروز براساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۱۰ است.

بر پایه این گزارش، شاخص آلودگی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است و از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها است و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

در گزارش مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تاکید شده است: در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

گزارش حاکی است: پیش بینی می شود با تداوم وزش باد و بارش باران از آلودگی هوای کلانشهر تبریز کاسته شود.

بنا بر این گزارش، هفت ایستگاه پایش هوا در تبریز فعال است و بر اساس گزارش های آنلاین از این ایستگاه ها، منطقه حکیم نظامی با ۱۵۳ وضعیت قرمز و ناسالم و آبرسان و بهداشت با ۹۴ و ۷۰ وضعیت زرد و قابل قبول را نشان می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک روش ساده برای حفظ ارزش دارایی در زمان بحران