هدایت پساب به دریاچه ارومیه تا یک ماه آینده بیش از 2 برابر می شود


هدایت پساب به دریاچه ارومیه تا یک ماه آینده بیش از 2 برابر می شود

تبریز- ایرنا- معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: میزان هدایت پساب تصفیه شده از تبریز به دریاچه ارومیه با تکمیل تصفیه خانه دوم این شهر در یک ماه آینده بیش از 2 برابر می شود.

پروز عباسی روز چهارشنبه در یک‌گفت وگوی خبری افزود: تصفیه خانه‌های فاضلاب تبریز تا یک ماه آینده در مجموع روزانه ۳۳۶ هزار متر مکعب پساب تصفیه شده از فاضلاب تبریز را راهی دریاچه‌ ارومیه خواهند کرد.

وی یادآوری کرد: تصفیه خانه اول هم اکنون روزانه ۱۲۹ هزار متر مکعب فاضلاب ۶۵۰ هزار نفر جمعیت تبریز را تصفیه می‌کند و تصفیه خانه دوم نیز با ظرفیت تصفیه روزانه ۲۰۷ هزار متر مکعب از فاضلاب یک میلیون نفر تا یک ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی گفت: این دو تصفیه خانه سالانه ۱۲۲ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز دریاچه ارومیه را با تصفیه فاضلاب خانوارهای تبریزی به این دریاچه هدایت خواهند کرد.

عباسی اضافه کرد: مدول دوم تصفیه خانه تبریز، بزرگ‌ترین طرح تصفیه خانه‌ای در دست احداث کشور است که با تکمیل آن، این کلانشهر تا ۲۰ سال آینده مشکل فاضلاب شهری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: این تصفیه خانه علاوه بر پوشش یک میلیون نفری جمعیت تبریز، پساب دریافتی را در مراحل مختلف شامل آشغال گیری، دانه گیری، ته نشینی اولیه، هوادهی و ته نشینی ثانویه تصفیه و خروجی نهایی آن را به دریاچه ارومیه هدایت می‌کند.

عملیات اجرایی پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب تبریز که ظرفیت جمعیت تحت پوشش آن یک میلیون نفر است، از سال ۱۳۹۵ شروع شده و تا یک ماه آینده مرحله فاضلاب‌گیری آن آغاز خواهد شد.

تاکنون برای ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟