بیش از 6 هزار فقره پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد


بیش از 6 هزار فقره پرونده تخلف صنفی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

ارومیه- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در هشت ماه امسال، 6 هزار و 610 فقره پرونده تخلف صنفی در این استان تشکیل شده است.

ایرج مرندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای نظارت و کنترل عملکرد واحدهای صنفی، غیرصنفی و سطح عرضه به خصوص کالاهای اساسی ۱۱۳ هزار و ۷۵۴ مورد بازرسی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این بازرسی ها ۶ هزار و ۶۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی برای واحدهای صنفی خاطی تشکیل شده، اظهار داشت: یک هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال برای پرونده ها تخلف مالی تشکیل و برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع دارای صلاحیت ارجاع شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت، سه هزار و ۱۹۶ شکایت و گزارش مردمی نیز به ستاد خبری ۱۲۴ سازمان رسیده که ۲ هزار و ۵۴۸ مورد تلفنی، ۴۵۰ مورد مراجع حضوری و ۲۰۱ مورد به صورت کتبی بوده است که پس از بررسی و رسیدگی به شکایات دریافتی یک هزار و ۴۳۳ مورد متخلف، یک هزار و ۴۴۸ مورد غیر متخلف و ۳۲۳ مورد نیز در دست بررسی و رسیدگی است.

مرندی با اشاره به اینکه در هشت ماه امسال با توجه به نوسانات موجود در بازار گوشت مرغ طی بازرسی هایی که جهت نظارت بر عملکرد مرغداری ها و کشتارگاه های مرغ در این استان صورت گرفته، گفت: ۱۴۸ فقره پرونده تخلف به ارزش ۳۸۹ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

وی افزود: در جهت نظارت بر عملکرد واحد های صنفی و غیر صنفی استان نیز با ادارات و نهادهای تخصصی سه هزار و ۱۹۳ مورد گشت مشترک انجام شده که در این بازرسی ها تعداد ۶۷۴ فقره پرونده تخلف صنفی برای واحدهای خاطی به ارزش ۴۹۷ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: مردم می توانند شکایت ها، گزارشها و پیشنهادهای خود و یا در صورت مشاهده هر کونه تخلف صنفی را از سوی واحدهای صنفی و غیر صنفی را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا با مراجعه حضوری با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا