فرماندار: آب شرب شهر خلخال سالم و بهداشتی است


فرماندار: آب شرب شهر خلخال سالم و بهداشتی است

اردبیل_ایرنا_ سرپرست فرمانداری خلخال گفت: آب شرب خروجی از تصفیه خانه این شهر که مورد مصرف شهروندان خلخال قرار می‌گیرد کاملا سالم و بهداشتی است.

به گزارش ایرنا، مسعود یگانه روز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال اعلام کرد: آب خروجی تصفیه‌خانه این شهر در چندین آزمایشگاه معتبر کشور آزمایش می شود و نتایج آن حاکی از این است که آب تصفیه شده و مورد مصرف شهروندان خلخال عاری از هرگونه بار میکروبی،شیمیایی و همچنین فلزات سنگین است.

وی اظهار کرد: در سال جاری ۱۰۰ میلیارد اعتبار ریال برای توسعه شبکه فاضلاب شهر خلخال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ادامه تنش آبی وکمبود آب در روستاهای خلخال به علت ادامه روند خشکسالی افزود: در سال جاری ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب شرب روستاهای کم آب این شهرستان تخصیص یافته و انتظار می‌رود شرکت آب و فاضلاب با جذب و هزینه اعتبار یاد شده مشکلات موجود را در روستاهای این شهرستان رفع کند.

در سومین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال در سال ۱۴۰۰آخرین وضعیت کرونا و پوش واکسیناسیون،آخرین وضعیت تصفیه خانه‌‍های آب شهر، فاضلاب و آب شرب روستاهای کم آب شهرستان،وضعیت فعلی کارگاههای صنعتی شهرک صنعتی ،تعیین تکلیف ماشین‌شوهای فاقد پروانه، وضعیت سایت زباله فعلی و تعیین زمان برای راه‌اندازی سایت جدید از سوی شهرداری خلخال، اعلام مهلت زمان ۱۵ روزه برای جمع آوری و تعیین محل نگه‌داری سگهای ولگرد، برخورد قانونی با سدمعبرها و مشاغل مزاحم در شهر، رسیدگی به وضعیت بهداشتی نانوایان مطرح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشف جسد 2 کودک بعد از 3 کشف شد + عکس