شناسایی کودکان‌ کار و متکدیان در استان سمنان


شناسایی کودکان‌ کار و متکدیان در استان سمنان

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از بهزبستی این استان خواست برنامه‌ی عملی خود را برای شناسایی کودکان‌ کار و متکدیان تدوین و ارائه دهد.

احمد ریواده در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده اظهار کرد: توانمند سازی مهمترین رویکرد در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است ، فلذا اقدامات در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی تقویت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی ، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان ، احمد ریواده ، شامگاه سه شنبه در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای ایران اسلامی و بویژه شهید شهریاری با اشاره به لزوم تلاش در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گفت : توانمند سازی مهمترین رویکرد در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است و از این رو اقدامات در راستای ارتقای سرمایه اجتماعی تقویت خواهد شد.

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : مدیران‌ نسبت به انجام‌ مسیولیت ها و وظایف اجتماعی خود بصورت جدی پای کار بوده و مشارکت فعال داشته باشند.

وی به اهمیت فعلیت‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان پرداخت و تصریح کرد: اگر دستگاهی در حوزه کودکان و نوجوانان وظایف قانونی خود را به انجام‌ نرساند، مشمول ترک فعل است.

ریواده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئولیت مستقیم سازمان بهزیستی در ساماندهی کودکان کار گفت‌: شناسایی‌، پذیرش‌، حمایت‌، نگهداری و توانمندسازی به‌عنوان پنج وظیفه سازمان بهزیستی در راستای ساماندهی کودکان کار باید مورد توجه جدی قرار گیرد .

وی از اداره کل بهزبستی استان خواست تا برنامه‌ی اقدام خود را برای شناسایی کودکان‌ کار و متکدیان مشخص و به کارگروه خانواده استان اعلام کند .

ریواده با تاکید بر اینکه برنامه های مقابله با آسیب های اجتماعی ، بدون توانمند سازی ، هیچ گونه خروجی نخواهند داشت عنوان کرد : لازم است تا بمنظور بهره مندی از نظرات و پیشنهادات تخصصی و علمی در حوزه اجتماعی و فرهنگی، دبیرخانه کارگروه نسبت به دعوت از دو صاحب نظر دانشگاهی و فعال اجتماعی جهت حضور در جلسات کارگروه دعوت بعمل آورد.‌

سرپرست معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با ذکر این نکته که باید مدلهای علمی استان همچون هویت علمی و ... در تراز ملی معرفی شود، عنوان کرد: باید طرح‌های ارایه شده در این کارگروه بر گرفته از نیازهای استان بوده و پس از تصویب اجرایی گردد .‌

معاون استاندار در پایان خواستار توزیع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی استان بر اساس خروجی کارگروه های تخصصی استان شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد