آغاز پویش ملی بذرکاری برای احیا جنگل های زاگرس در ایلام


آغاز پویش ملی بذرکاری برای احیا جنگل های زاگرس در ایلام

ایلام - ایرنا - پویش مردمی بذرکاری برای احیا جنگل های زاگرس با همکاری سازمان های مردم نهاد، خانواده های شهدا، بسیج، هلال احمر و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام امروز چهارشنبه در استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل منابع طبیعی ایلام در حاشیه این آیین اظهار داشت: پویش ملی بذر کاری برای احیا جنگل های زاگرس امروز همزمان با سراسر کشور در پارک بلوط (منطقه چغاسبز) شهر ایلام آغاز شد.

رضا احمدی افزود: بذرهای کاشت شده شامل بلوط، بنه، بادام، زالزالک هستند.

وی اضافه کرد: در راستای احیا و تضمین آینده جنگل ها، با توجه به بارش کم، گرمایش، آفت لورانتوس، دام و زراعت در استان کارهای بسیاری با وجود تهدیدات در جنگل های ایلام انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام بیان داشت: همچنین امسال سازمان جنگل ها پویش ملی ایران سرسبز را با شعار هر ایرانی یک نهال و به یاد هر شهید یک هزار اصله نهال بکاریم آغاز و این مهم در دستور کار منابع طبیعی استان قرار دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح، سه میلیون اصله نهال که توسط منابع طبیعی در سطح نهالستان های استان تولید شده کاشت می شود.

شهدا برگزیدگان خداوند هستند

نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام نیز در این آیین با بیان اینکه شهدا برگزیدگان خداوند هستند، اظهار داشت: این عزیزان حق بزرگی بر گردن ما دارند. آنان راه درست را انتخاب و در این راه جان خود را نثار امام و انقلاب نمودند.

حجت الاسلام محمد هواسی با بیان اینکه کاشت بذر کار خیر است، افزود: این مهم جز کارهای خداپسندانه محسوب و قابل تقدیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر