دانشگاه مذاهب اسلامی؛ پلی میان فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی است


دانشگاه مذاهب اسلامی؛ پلی میان فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی را تاسیس کردیم تا پلی باشد بین فرهنگ و تمدن ایرانی با تمدن و فرهنگ اسلامی تا دانشمندانی را به جامعه اسلامی تحویل دهیم که باعث رشد و شکوفایی جامعه و کشور شود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری صبح امروز( ۱۰ آذر) در سفر خود به استان کردستان و دیدار با مسئولان و دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان اظهار کرد: واقعیت امر این است که انسان همیشه باید درصدد تحصیل و تکمیل علم خود باشد.

وی افزود: به گفته پیامبر اکرم (ص) انسان از زمانی که در گهواره قرار می‌گیرد تا زمانی که در گور قرار می‌گیرد باید طلب علم کند و طلب علم غریزه‌ای است که در هر مسلم و هر زن و مرد مسلمانی وجود دارد؛ به همین دلیل ما دانشگاه مذاهب اسلامی را تاسیس کردیم تا پلی باشد بین فرهنگ و تمدن ایرانی و تمدن و فرهنگ اسلامی تا دانشمندانی را به جامعه اسلامی تحویل دهیم که باعث رشد و شکوفایی جامعه و کشور شود.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری عنوان کرد: حضور در کردستان مرز و بوم فرهنگ جمهوری اسلامی و تاریخی دیرینه در کشور دارد و قهرمانان زیادی را به کشور تقدیم کرده و علمای بزرگی را تحویل مجاهدت‌های فراوانی شکل گرفته از ناحیه عزیزان کرد که ما امروز میراث دار انقلاب اسلامی است؛ جای بسی افتخار است و امروز ما شاهد کردستانی هستیم که در جمهوری اسلامی به تربیت نیروی انسانی و تحصیل و تربیت منابع انسانی می‌پردازد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: همچنین ما در این استان شاهد همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی در کنار هم هستیم و مشاهده می‌کنیم آنچیزی که برای کشورهای دیگر آرمان است ما به صورت نعمتی در اختیار داریم و آن همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام مختلف و مذاهب مختلف در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این مذاهب که در طول انقلاب اسلامی از خود فرهیختگی و مجاهدت نشان داده قوم کرد است و ما افتخار می‌کنیم که قوم کرد بخشی از ملت ایران است، قوم کرد شیعه و سنی در کنار هم در طول انقلاب و بعد از انقلاب نیز زندگی کردند و دسیسه‌های دشمنان اسلام نتوانست اتحاد و وحدت بین شیعه و سنی را از بین ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری یادآور شد: قوم کرد همچنان با مجاهدت خود و حضور خود در صحنه چه در صحنه جهاد، تحصیل علم، شکوفایی و گسترش اقتصادی و عدالت پیشگام بوده و سبب اقتدار ملی برای نظام جمهوری اسلامی بوده است.

وی عنوان کرد: در سفر خود به استان کردستان، فرصت‌هایی را که این استان برای توسعه و گسترش علم و دانش و گسترش اتحاد بین اقوام کرد با دیگر اقوام وجود داشته تعریف و تصویب کنیم و راه‌های گسترش آن را فراهم کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی