اثر هنرمندان تئاتر گناوه به جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی کشور راه یافت


اثر هنرمندان تئاتر گناوه به جشنواره نمایش‌های آیینی سنتی کشور راه یافت

گناوه - ایرنا - نمایش چوپی کاری از هنرمندان گروه تئاتر ایلیا شهرستان گناوه از استان بوشهر به بیستمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی سنتی کشور راه یافت.

به گزارش ایرنا، کارگردان نمایش آیینی چوپی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: این اثر نمایش کاری از هنرمندان تئاتر شهرسان گناوه، موسسه نیمدری سبز و گروه تئاتر ایلیا است که از بین نمایش‌های متقاضی از سراسر کشور به عنوان تنها نماینده استان بوشهر به بیستمین جشنواره آیینی راه یافت.
محمد مظفری افزود: این نمایش برگرفته از آیین چوپی یا چوب بازی است که در قسمت‌های شمالی استان بوشهر و استان های مجاور از دیرباز رواج داشته است.

وی گفت: این آیین در قالب یک نمایش آیینی فضای باز تولید و قرار است روز سه شنبه ۱۶ آذرماه در افتتاحیه جشنواره در تهران اجرا شود.
مظفری با بیان اینکه بیش از یازده نفر از هنرمندان گناوه‌ای در این نمایش حضور دارند، از همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری گناوه، انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه بخاطر همکاری در اعزام این گروه به جشنواره تشکر و تقدیر کرد.
نویسنده و کارگردان این نمایش را محمد مظفری، دستیار کارگردان و سرپرست گروه روح الله پورقصاب، صادق نیک پرست مشاور کارگردان، بازیگران علیرضا شریف، رضا رحمانی، صادق رجبی، حسین بهروزی، عبدالمحمد سراجی عهده دارند.

گروه موسیقی این نمایش نیز برعهده علی تیرنا، محمد دارمی، امیررضا مظفری، طراحی لباس آمنه فروردین و خدیجه لشکری طراح پوستر و بروشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403