برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد


برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از فعالیت یک سامانه بارشی در استان برای روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد و گفت: این سامانه منجر به بارش باران و برف در مناطقی از استان می‌شود.

مهران چراغپور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین مناطق متاثر از این سامانه بارشی شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان و بن است.

وی ادامه داد: از آنجا که این سامانه سرد است علاوه‌بر ارتفاعات در مناطقی از شهرستان کوهرنگ نیز منجر به بارش برف می‌شود.

چراغپور تصریح کرد: این سامانه بارشی همراه با رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید است و در ارتفاعات منجر به کولاک برف، مه‌گرفتگی و کاهش دید می‌‎شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از احتمال آبگرفتگی مسیل‌ها و سیلابی شدن رودخانه‌ها خبر داد و گفت: توصیه می‌شود طی روزهای پنجشنبه و جمعه از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود و به سبب لغزندگی جاده‌ها توصیه‌های ایمنی مدنظر رانندگان قرار گیرد.

چراغپور همچنین از گرم شدن سه تا چهار درجه‌ای دما در استان برای روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داد و گفت: کیمنه دمای شهرکرد از چهار درجه سانتی‌گراد صبح روز چهارشنبه به حدود صفر درجه سانتی‌گراد در روز پنجشنبه افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
۹۶.۱ درصد مساحت چهارمحال و بختیاری درگیر خشکسالی است و این موضوع بر افت ذخایر آب زیرزمینی این استان به شدت تاثیر گذاشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی