بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ به نیرو و ماشین‌آلات بیشتری نیاز دارد


بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ به نیرو و ماشین‌آلات بیشتری نیاز دارد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به اجرای عملیات بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از زلزله این شهرستان گفت: برای تسریع در روند بازسازی به ماشین‌آلات و نیروی انسانی بیشتری نیاز است.

مرتضی زمانپور روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان با دستور رییس بنیاد مسکن کشور، از هشت استان نیروی انسانی و تجهیزات به منطقه ارسال شده اما به سبب ابتلای برخی از نیروها به ویروس کرونا و رعایت اصل قرنطینه‌، به نیروهای جدیدی برای ادامه کار نیاز است.

وی ادامه داد: مصالح نیز تا حدی در منطقه تامین شده اما کافی نیست و می‌طلبد در این خصوص نیز مساعدت‌هایی انجام گیرد.

زمانپور، اقلام زیستی را از دیگر نیازمندی‌های شهرستان عنوان کرد و گفت: برای مناطق دوردست نظیر روستای لبد، سه‌جو گاوشیر، دره توت و دره هندو نیاز به اقلام و بسته‌های زیستی است که برنامه‌ریزی شده از سوی هلال‌احمر تامین و در منطقه توزیع شود.

فرماندار کوهرنگ از افزایش تعداد واحدهایی که نیاز به بازسازی دارد خبر داد و افزود: در ابتدا ۵۰۰ واحد برای بازسازی شناسایی شد اما در نظارت و بررسی رییس بنیاد مسکن کشور از منطقه، ۷۰۰ واحد دیگر به تعداد واحدهایی که نیازمند نوسازی است اضافه شد.

زمانپور با اشاره به از سرگیری فعالیت کارخانه شن و ماسه بخش بازفت برای تامین مصالح مورد نیاز، تصریح کرد: علاوه‌بر این مقرر شد تا نقشه‌های مهندسی واحدهای مسکونی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شود.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۰ واحد آواربرداری و ۳۵ واحد مسکونی تا مرحله سقف احداث و نوسازی شده است و بازسازی سایر واحدها نیز در دستور کار قرار دارد.

فرماندار کوهرنگ مدت زمان برای نوسازی و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده شهرستان را چهار ماه اعلام کرد و گفت: تاکنون مردم همکاری خوبی در این خصوص داشته‌اند و انتظار می‌رود با تداوم این همکاری بتوان سر موعد واحدها را تحویل داد.

زمانپور با اشاره به ابلاغ تسهیلات بانکی و بلاعوض به بنیاد مسکن استان، افزود: علاوه‌بر تسهیلات نوسازی و تعمیر واحدها ۲۰ میلیون تومان هم برای اسکان موقت مردم منطقه درنظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا ،زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهر امسال مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

زلزله اگر چه خسارت جانی در پی نداشت اما ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مردمی، زیربنایی و کشاورزی به این استان وارد کرد.

پس از آن نیز ۶۵ پس‌لرزه شهرستان کوهرنگ را لرزاند که بزرگی چهار مورد آن بیش از چهار ریشتر بود.

پنج هزار و ۶۷۰ نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان این استان از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد متاثر شدند و برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار چادر و بسته‌های امدادی نظیر وسایل گرمایشی، مواد غذایی و سایر مایحتاج ضروری زندگی از سوی هلال‌احمر استان توزیع شد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس