87.3 درصد یزدی‌ها واکسن زده‌اند/اجرای طرح خانه به خانه الزامی نیست


87.3 درصد یزدی‌ها واکسن زده‌اند/اجرای طرح خانه به خانه الزامی نیست

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد اجرای طرح خانه به خانه برای واکسن‌نزده‌های کرونا را با توجه به پوشش بالای 87 درصدی واکسیناسیون کرونا در استان الزامی ندانست و گفت: خوشبختانه مراقبین استان به طور فعال موارد الزام به واکسن را به گروه‌های هدف گوشزد می‌کنند.

دکتر «مسعود شریفی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این که طرح واکسیناسیون خانه به خانه به دلیل استقبال مردمی و پوشش بالای واکسیناسیون در استان یزد توجیه ندارد، گفت: تا به امروز دهم آذرماه ۱۴۰۰ بنا بر آمارهای سامانه سیب، یک میلیون و ۵۵۹ هزار و ۲۴۲ دوز واکسن کرونا در جمعیت بالای ۱۲ سال استان یزد تزریق شده است.

به گفته‌ی وی، ۸۷.۳ درصد یزدی‌ها یعنی ۸۴۹ هزار و ۲۹۱ نفر برای نوبت اول واکسن خود اقدام کرده‌اند ولی از این میان ۶۹۵ هزار و ۱۶۳ نفر یعنی ۷۱.۵ درصد جمعیت تحت پوشش استان هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

شریفی خاطرنشان کرد: البته در برخی مناطق روستایی طرح واکسیناسیون خانه به خانه نیز اجرا شده ولی در مناطق شهری این اقدام تنها در قالب طرح شهید سلیمانی برای آن دسته افراد که دچار ناتوانی، معلولیت و فاقد حمایت خانوادگی هستند، تزریق در منزل صورت گرفته است.

وی گفت: خوشبختانه مراقبین مرکز بهداشت استان فعالیت خوبی در زمینه دریافت دوز سوم واکسن جهت افراد بالای ۶۰ سال دارند و زمان دریافت این دوز را از طریق تماس با افرا گوشزد می‌کنند.

این مسئول در مورد کاهش ایمنی و آسیب‌پذیری افراد بالای ۶۰ سال و زنان باردار در جامعه ابراز نگرانی کرد و از این دو گروه خواست در اسرع وقت نسبت به دریافت دوز واکسن خود اقدام کنند.

شریفی در پایان تاکید کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن، اصلی ترین راه های مهار کووید ۱۹ هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان