قزوین از استان‌های پیشرو در بازسازی مناطق آسیب دیده کشور است


قزوین از استان‌های پیشرو در بازسازی مناطق آسیب دیده کشور است

قزوین - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: قزوین طی سال‌های گذشته همواره یکی از استان‌های پیشرو در بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل و زلزله بوده است.

به گزارش ایرنا، اصغر گونجی روز چهارشنبه در دیدار با محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، اظهار داشت: این نهاد در حادثه زلزله ورزقان یک هزار و ۶۱۴ واحد احداثی، در زلزله گیلانغرب استان کرمانشاه ۱۲ هزار واحد تعمیری و چهار هزار واحد احداثی و در سیل نورآباد لرستان نیز سه هزار و ۴۵۰ واحد تعمیری و ۲ هزار و ۵۰۰ واحدا احداثی را به انجام رسانده است.

وی اضافه کرد: استان قزوین با ۸۴۴ روستای دارای سکنه، ۶۹۰ روستای آن جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد که در بخش طرح هادی برای تمامی روستاها تهیه طرح صورت گرفته که با توجه به اینکه افق این طرح ها ۱۰ ساله می باشد، تاکنون طرح ۴۳۰ روستا مورد بازنگری قرار گرفته است.

گونجی خاطرنشان کرد: از محل قیر رایگان نیز معابر ۲۴۵ روستا به ابعاد یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع آسفالت شده و در حوزه عملیات بازسازی نیز از ۹۵ هزار واحد مسکونی روستایی استان، ۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد به انجام رسیده که متوسط میانگین کشوری این بخش ۴۶ درصد بوده اما در استان قزوین ۵۴ درصد است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۹ هزار جلد سند برای ۴۶۶ واحد مسکونی روستایی و ۹ هزار جلد سند در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و اداره کل ثبت و اسناد این استان صادر شده است، تاکید کرد: در بخش تامین مسکن محرومان، هم اکنون عملیات احداث ۲ هزار واحد پایان یافته است و در سال جاری نیز چهار هزار واحد احداث می شود.

گونجی یادآور شد: در راستای اجرای پروژه اقدام ملی مسکن نیز این نهاد در ناحیه شهری مهرگان عملیات ساخت و اجرای یک هزار و ۳۵ واحد مسکونی را آغاز کرده و در سایر مناطق استان نیز برای ۷۰۰ واحد تامین زمین شده و ۲۴۰ متقاضی نیز آورده اولیه خود را در ۶ شهرستان واریز کرده اند و اجرای آنها نیز در مرحله پایان فوندانسیون و اجرای سقف ها است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: ۳۰ دفتر روستایی با ۱۶۰ ناظر در سطح استان عملیات اجرای پروژه های بازسازی و بهسازی منازل روستایی را برعهده دارند.

تامین مسکن نخستین دغدغه مهم امام راحل بود

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز در این بازدید اظهار داشت: از آنجایی که تامین مسکن نخستین دغدغه مهم امام راحل بود به همین جهت یکی از نخستین نهادهایی که با دستور ایشان در اوایل پیروزِی انقلاب اسلامی شکل گرفت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام رمضانعلی رمضانی تاکید کرد: بنیاد مسکن در واقع یک نهاد عمومی و غیردولتی محسوب می شود که برای کمک به دولت و مردم در شرایط حاد و بحرانی حوادث در نظر گرفته شده تا جایی که همه ما شاهدیم که با وقوع هر نوع حادثه غیرمترقبه ای، نخستین نهادی که در منطقه حضور یافته و تا پایان کار نیز در آن مستقر خواهد بود، بنیاد مسکن است.

وی اضافه کرد: امروز نیز وجود این نهاد و انجام صحیح خدمات آن مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری قرار دارد و همین مساله بار احساس وظیفه ما را دوچندان کرده است.

حجت الاسلام رمضانی به اهمیت تشکیل مجمع خیران مسکن ساز در این استان اشاره و یادآور شد: با تشکیل و فعالیت این مجمع می توان در آینده انتظارت مسکن برای محرومان و نیازمندان جامعه را تا حدود زیادی مرتفع ساخت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403