400 طرح انرژی خورشیدی برای مددجویان قزوین راه اندازی می‌شود


400 طرح انرژی خورشیدی برای مددجویان قزوین راه اندازی می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی در صورت تخصیص اعتبار، 400 طرح انرژی خورشیدی در استان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مهرعلی حق گویان در مراسم بهره برداری از پنل خورشیدی تولید برق برای ۲ خانواده نیازمند در شهرستان آبیک، اظهار داشت: یکی از برنامه های محوری کمیته امداد امام (ره) توانمندسازی نیازمندان است که در فرآیند آن مددجویان با دریافت راهنمایی و مشاوره های تخصصی، به شرایط مناسبی سوق داده خواهند شد تا بتوانند براساس استعدادهای خود، وارد فعالیت های اقتصادی و درآمدی شوند.

وی اضافه کرد: یکی از طرح های اشتغالزایی که طی سال های اخیر به عنوان طرحی نو و دانش بنیان اجرا شده، تولید برق از طریق نصب پنل های خورشیدی و فروش آن به شرکت توزیع نیروی برق است که درآمد حاصل از فروش برق، بعد از کسر اقساط به حساب مجریان واریز می شود.

این مسوول افزود: ۴۶ طرح تولید انرژی برق طی سال های قبل با میانگین ۲۵ تا ۲۷ میلیون تومان تسهیلات، اجرا شده و در سال جاری نیز ۱۰ طرح اجرا شده که هزینه اجرای آن بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

حق گویان گفت: برای اجرای ۴۶ طرح، حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده و تاکنون طی ۲۶ مرحله و در مجموع ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بابت برق فروخته شده به حساب خانواده های مجری طرح واریز شده که این رقم در واقع ۲ برابر سرمایه گذاری انجام شده است.

وی اضافه کرد: براساس قرارداد منعقده، دولت تعهد کرده که تا ۲۰ سال برق تولیدی این واحدها را خریداری کند و تجهیزات مصرفی نیز دارای ۱۰ سال گارانتی است .

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: برای راه اندازی این پنل های خورشیدی ۲۴ میلیون تومان بلاعوض و ۵۶ میلیون تومان هم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود و یک سال اول هم تنفس در پرداخت و ۶ سال دوره باز پرداخت اقساط است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...