نظارت بر واحدهای صنعتی پر خطر قزوین تشدید می‌شود


نظارت بر واحدهای صنعتی پر خطر قزوین تشدید می‌شود

قزوین – ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی پرخطر استان به منظور پیشگیری از بروز حوادث و سوانح کارگری و آتش سوزی مورد بازرسی جدی قرار می‌گیرند.

رضا گروسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس طرح مطالعه جامع خطرپذیری صنایع که به صورت آزمایشی در قزوین اجرا شد، ۴۰۲ واحد صنعتی استان که در هریک از آنها بیش از ۲۸ کارگر فعالیت دارند با خطر اشتعال مواد شیمیایی و انفجار مواجه هستند.

وی اضافه کرد: همچنین ۴۰ انبار در استان که محل دپوی مواد اولیه است، جزو نقاط با ریسک بالا شناسایی شده است.

این مسوول گفت:با توجه به اهمیت این موضوع، بازرسی از واحدهای پر خطر استان در دستور کار بازرسان قرار گرفته است و بر وضعیت ایمنی کارگاه های تولیدی استان به صورت جدی نظارت می شود.

گروسی خاطر نشان ساخت: به رغم تمام کوششی که برای حفظ و صیانت از جان کارگران صورت می گیرد باز هم شاهد وقوع حوادث منجر به فوت و مصدومیت کارگران در محل کار هستیم که نمونه اخیر آن آتش سوزی در شهرک صنعتی حیدریه و ریزش سیلوی در حال ساخت در آوج بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: برای دستیابی به شرایط مطلوب، ضمن انجام بازدیدهای منظم و مستمر باید کارفرمایان نیز همکاری لازم را داشته باشند و رعایت ایمنی را پیش از شروع کار به کارگران گوشزد نمایند.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و حدود ۱۶۰ هزار کارگر دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403