بازارچه صنایع دستی و جشنواره خرمالو در کرج آغاز به کار کرد


بازارچه صنایع دستی و جشنواره خرمالو در کرج آغاز به کار کرد

کرج – ایرنا- بازارچه صنایع دستی و جشنواره خرمالو روز چهارشنبه در آیینی با حضور مسوولان استان البرز و هنرمندان در پارک ایران کوچک کلانشهر کرج آغاز به کار کرد.

فریدون محمدی مدیر کل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی استان البرز در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره خرمالو و صنایع دستی و گردشگری استان البرز به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مشارکت سازمان سیما و منظر شهرداری کرج در پارک ایران کوچک کرج فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه چارچوب برنامه‌های گردشگری استان البرز برای توسعه ظرفیت ها و محصولات گردشگری است، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره‌ها می تواند در جذب گردشگر تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه البرز به عنوان یک کانون تولید محصولات کشاورزی و باغی بیشترین درختان خرمالو را در کشور دارد این جشنواره برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی استان البرز خاطرنشان کرد: در حاشیه جشنواره خرمالو محصولات ۱۵ رشته صنایع دستی در قالب ۲۵ غرفه فعال شده است .

محمدی بیان داشت: رشته های صنایع دستی مانند سفال،‌ سرامیک ،‌ چرم،‌ گلیم،‌ زیورآلات ،‌ سنگ و امثال آن در این جشنواره به نمایش گذاشته شده‌است.

این مسوول تاکید کرد که بیش از ۷۵ رشته صنایع دستی در استان البرز فعال است .

مدیر کل میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی یادآور شد: برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف در روزها و ماه های آینده دستور کار این اداره کل قرار دارد.

جشنواره خرمالو و صنایع دستی از امروز دهم آذرماه به مدت سه روز و تا ۱۲ آذرماه‌جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ در پارک ایران کوچک واقع در میدان جمهوری اسلامی کلانشهر کرج، پذیرایی علاقه‌مندان خواهد بود.

بازدید از بازارچه صنایع دستی و جشنواره خرمالو برای عموم مردم رایگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403