ایجاد گذر غذا در شیراز نظر شورای ششم را هم جلب کرد


ایجاد گذر غذا در شیراز نظر شورای ششم را هم جلب کرد

شیراز-ایرنا-رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز گفت: طرح از پیش طراحی شده ایجاد خیابان غذا در شورای کنونی شیراز تغییر پیدا نخواهد کرد و با همان کاربری قبلی اجرا می‌شود.

محمد فرخ‌زاده چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: براساس بررسی کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز قرار نیست طرح از پیش طراحی شده برای خیابان غذای شیراز تغییر پیدا کند.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز افزود: شهرداری شیراز ملزم است که این طرح را اجرا کند. این طرح هنوز به اتمام نرسیده و بعد از اتمام از پیمانکار تحویل گرفته و ایجاد می شود.

پروژه ایجاد خیابان غذا در شهر تاریخی و گردشگرپذیر شیراز از سال ۹۷ و با مصوبه شورای پنجم این شهر کلید خورد.

بازار این نوع کسب و کارها با زندگی شبانه بسیاری از شهروندان و گردشگران در سراسر دنیا گره خورده و به تنهایی بعضی از این خیابان ها و گذرهای غذا به عنوان مقصد اصلی بسیاری از گردشگران تبدیل شده است.

چند سالی است که سر و کله خیابان‌ها و گذرهای غذا در شهرهای بزرگ و گردشگر پذیر ایران نیز پیدا شده که سراغ آن را می توان در خیابان غذای سی تیر ،خیابان غذای باب همایون در تهران، خیابان غذای لشکرآباد در اهواز، خیابان‌ غذای باهنر ،میدان خیام و مجموعه پدیده شاندیز مشهد، بوستان غذای گل نرگس در کرج و خیابان غذای شریعتی شمالی در بجنورد گرفت.

این روزها تب ایجاد خیاباهای غذا در خیلی از شهرهای ایران فراگیر شده تا شاید بتوان به واسطه آن رونق تازه‌ای به گردشگری داد.

۲۷ شهریورماه ۱۳۹۷،رئیس وقت کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز وعده ایجاد خیابان غذا در آینده نزدیک و در پی مصوبه شورا و با هدف ساماندهی اغذیه فروشی های سیار، در یکی از خیابان های شیراز داد.

۳۱ مرداد ۱۳۹۸ نیز معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز اعلام کرد که خیابان مشکین‌فام باتوجه به توانمندی‌های محیطی از جمله مجاورت با بوستان بزرگ آزادی، وجود بازار انقلاب و سابقه آن در تولید غذاهای خیابانی و نداشتن نقش عمده جابجایی ترافیکی گزینه‌ مدیریت شهری برای اجرای طرح خیابان غذا در شیراز است.

رییس شورای ششم: با ایجاد خیابان غذا موافقم

رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز پیش‌تر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود: اقدامات تخصصی پیرامون تصمیم گیری درمورد خیابان غذای شیراز در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر شیراز در حال بررسی است.

مهدی طاهری افزود: رویکرد شورای اسلامی ششم شهر شیراز در امور گردشگری و زیارتی بعنوان رویکردی کلی حامل جهت گیری مشخص است و در اولویت کار این شورا قرار دارد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه گفت: از نظر شخصی معتقدم که این پروژه خوبی است و برای شهروندان شیرازی و گردشگران این شهر خصوصا برای دوران پسا کرونا می تواند مفید واقع شود.

وی ادامه داد: شهرهایی مانند شیراز که مقصد گردشگری هستند باید امکاناتی مانند خیابان غذا وجود داشته باشد که گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند.

طاهری گفت: امیدوارم پروژه خیابان غذای شیراز مسیر خود را با توجه به اینکه بخش عمده از منابع مالی شهر در این محل هزینه و یکبار هم به دلایل فنی تخریب شده به نتیجه برسد و مورد استفاده شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!