کمیته امداد دلفان امسال 265 طرح خودکفایی اجرا کرد


کمیته امداد دلفان امسال 265 طرح خودکفایی اجرا کرد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) دلفان گفت: 265 طرح خودکفایی ویژه مددجویان این نهاد امسال با پرداخت 110 میلیارد ریال تسهیلات اجرا شده است.

”عبدالکریم ریاحی” روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در قالب خود اشتغالی و توان افزایی در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنعت، صنایع دستی و خدمات با هدف اشتغالزایی و تقویت توان اقتصادی مددجویان اجرایی شد.

وی سهمیه طرح های خود اشتغالی کمیته امداد دلفان در سال جاری را ۵۶۵ مورد عنوان کرد و اظهار داشت: مابقی طرح های سهمیه امسال به بانک‌های معرفی شده اند و در حال عقد قرارداد هستند.

وی ادامه داد: یکی از موانع اجرای طرح‌های خود اشتغالی، موضوع ضمانت های بانکی است بطوریکه برای ضمانت هر فرد ۲ کارمند نیاز است و برخی قادر به معرفی ضامن نیستند بنابراین از بانک ها انتظار می رود با کاهش سخت گیری ها، امداد را در این زمینه یاری نمایند.

ریاحی با اشاره به اجرای ۴۹۲ طرح اشتغالزایی کمیته امداد دلفان با ۱۵۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال در سال گذشته گفت: ۶ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال نیز در سرفصل آموزش و کاریابی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: سهمیه این شهرستان در این راستا ۵۶۹ نفر است که درحال حاضر ۴۰۰ نفر در حال آموزش مقدماتی خیاطی و کشت زعفران هستند.

وی تصریح کرد: همچنین هر کارآفرین در ازای بکارگیری هر یک از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کند.

بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت ۲۵ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد شهرستان دلفان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی