دانشگاه‌ باید نیروهای متعهد و متدین تربیت کند


دانشگاه‌ باید نیروهای متعهد و متدین تربیت کند

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: دانشگاه‌ها باید با تربیت نیروهای متعهد و متدین برپایه گام دوم انقلاب اسلامی، نقش تاثیرگذاری در رفع مشکلات جامعه داشته باشند.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: بنا به فرموده امام خمینی (ره)، دانشگاه باید مبداء تحولات باشد که برای تحقق این مهم، نقش دانشمندان تربیت شده در مراکز آموزش عالی که پایبند به ارزش‌های دینی و معنوی باشند بسیار مهم است.

وی گفت: علم و دین باید در دانشگاه همراه هم باشند و نیروهایی متعهد، متدین، صبور،‌ توانمند، متخصص و پایبند به ارزش‌های دینی تربیت شود تا دانشگاه بتواند بر پایه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقش اثرگذاری برای رفع مشکلات ایفا کند.

وی افزود: باید برخی رویه‌های نادرست اداری و مالی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها اصلاح شود که امید می رود سفر معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای رفع برخی مشکلات دانشگاه لرستان، ثمربخش باشد.

علی خطیبی معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور باید نقش آموزش، کارآفرینی و حمایت از نوآوری‌ها را داشته باشند تا از میزان مشکلات استان‌ها کاسته شود.

وی افزود: همچنین دانشگاه‌ها باید بتوانند میزان وابستگی خود به بودجه عمومی کشور را کاهش و درآمدهای اختصاصی را افزایش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز