نایب رییس شورای شهر همدان: آموزش‌های ایمنی آتش‌نشانی همگانی شود


نایب رییس شورای شهر همدان: آموزش‌های ایمنی آتش‌نشانی همگانی شود

همدان- ایرنا- نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان گفت که آموزش‌های ایمنی و امداد آتش نشانی باید در بین آحاد جامعه همگانی شود تا مردم در هنگام وقوع آتش سوزی بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

به گزارش ایرنا، «سعید نظری» روز چهارشنبه در نشست با رییس و عوامل مدیریتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان اظهار داشت: آموزش‌های عمومی یکی از مهم‌ترین راهبردهای سازمان آتش نشانی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: سازمان آتش نشانی در کنار فعالیت‌های روزمره باید نسبت به تربیت و تعلیم آتش نشان داوطلب و آموزش مردم اقدام کند.

نظری خاطرنشان کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا عموم مردم در تمام دوره‌های آموزشی که سازمان آتش نشانی به صورت رایگان برگزار می‌کند، شرکت کنند.

وی بر استفاده از نیروهای مردمی و داوطلب به ویژه اعضای پایگاه های بسیج برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی تاکید کرد و افزود: کارکنان بخش‌های مختلف شهرداری به ویژه رانندگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی در اولویت این آموزش‌ها باشند.

رییس سازمان آتش نشانی نیز از آمادگی برای ارائه آموزش‌های لازم به گروه‌های هدف خبر داد و گفت: به منظور بالابردن آگاهی و توانایی کارکنان شهرداری سازمان آمادگی دارد که با استفاده از مربیان و تجهیزات کامل این خدمات را ارائه دهد.

«سیدصادق پورسینا» افزود: برخی افراد به دلیل عدم شناخت از نوع آتش و یا نبود مهارت در استفاده مناسب از کپسول‌های آتش نشانی نه تنها موفق به اطفای حریق نمی‌شوند، بلکه به برافروخته شدن آن نیز کمک می‌کنند لذا ارائه آموزش‌هایی نظیر آشنایی با انواع آتش و خاموش کننده‌ها، خطرات گاز منواکسید کربن، اصول پیشگیری و سیستم‌های اعلام و اطفای حریق در پیشگیری از حوادث بسیار موثر است.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان دارای ۱۰ ایستگاه عملیاتی فعال با ۲۰۱ نیروی عملیاتی و اداری است که به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری، آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت