دانشگاه تقریب مذاهب کردستان تعامل خود با مراکز علمی عراق را توسعه دهد


دانشگاه تقریب مذاهب کردستان تعامل خود با مراکز علمی عراق را توسعه دهد

سنندج- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی شعبه کردستان ارتباط خود را با اقلیم کردستان عراق گسترش داده و زمینه تعامل بیشتر را فراهم کند تا به همه دنیا ثابت شود که ملتهای اسلامی با صلح و آرامش، می توانند تعامل سازنده اقتصادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حمید شهریاری روز چهارشنبه در نشست با رییس، هیات امنا، اساتید، کارکنان و جمعی از دانشجویان دانشگاه تقریب مذاهب کردستان در سنندج اظهار داشت: برای ارتقای دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان، خدمات بسیاری انجام شده و این مرکز آموزش عالی آمادگی دارد که ظرفیت خود برای پذیرش دانشجو را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات و احادیث، انسان باید همیشه در صدد تحصیل و تکمیل علوم خود باشد، افزود: این مساله فریضه‌ای برای زن و مرد مسلمان است و دانشگاه مذاهب اسلامی پلی بین فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است تا دانشمندانی تحویل جامعه دهد که باعث رشد و شوکفایی کشور شوند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: کردستان پهلوانان، قهرمانان، علما و مجاهدان بسیاری داشته که در سایه مجاهدت آنان، امروز این استان میراث‌دار انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام شهریاری، منزلت پرورش علما را مرهون ایثار مردم کردستان برشمرد و تاکید کرد: همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در کنار هم در کردستان باعث شده تا آنچه که برای دیگران آرمان است، برای ما نعمتی شود.

وی اضافه کرد: مردم کردستان بخش مهمی از ملت ایران هستند که در تاریخ افتخارآفرین کشورمان اتحاد خود را با وجود همه توطئه‌ها حفظ کرده و در جهاد، تحصیل علم، شکوفایی اقتصادی و توسعه عدالت پیشگام بوده و باعث افتخار و اقتدار ملی هستند.

دبیرکل مجمع جانی تقریب مذاهب تاکید کرد: باید فرصت های استان برای توسعه علم و دانش و اتحاد بین شیعه و سنی و قوم کرد با اقوام دیگر را تثبیت کرده و زمینه‌های گسترش آن را فراهم کنیم.

تحصیل ۲۰۰ دانشجو در رشته فقه شافعی

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه کردستان نیز در این نشست اطهار داشت: طلابی که در آزمون اختصاصی پذیرفته شوند در این دانشگاه به تحصیل می‌پردازند که، دانشجویان شهرستانی بیشترین سهم را دارند.

عثمان یوسفی افزود: در ۱۰ سال اخیر کارهای خوبی در دانشگاه انجام گرفته ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی گفت: پذیرش دانشجو در این دانشگاه از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و در حال حاضر ۲۰۰ دانشجو در رشته فقه شافعی تحصیل می‌کنند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی شعبه کردستان اضافه کرد: در رشته علوم قرآنی و حدیث سه دوره جذب دانشجو داشتیم که با استقبال کم دانشجویان فعلا این رشته پذیرش چندانی ندارد.

یوسفی به برگزاری آزمون ارشد ویژه طلاب اهل تشیع و تسنن اشاره کرد و افزود: ۳۷ نفر در این مقطع پذیرش شده اند که ۲۶ تن آنها فارغ‌التحصیل شده‌ و بقیه در حال تحصیل هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب روز چهارشنبه برای سفری سه روزه به کردستان آمده است.

در این سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با طلاب، روحانیون و شخصیت‌های برجسته کردستان دیدار خواهد کرد.

غباروبی گلزار شهدا، بازدید از دانشگاه مذاهب اسلامی و نشست با مسئولان و دانشجویان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، دیدار با خانواده شهید ماموستا برهان عالی و سیدصلاح‌الدین حسامی و دیدار و گفتگو با فرهیختگان علمی، فرهنگی، آموزشی و مدیران کل از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سفر بوده است.

همایش طلاب، روحانیون و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و بانوان فرهیخته از برنامه‌های اولین روز سفر او به کردستان است.

برنامه روز دوم سفر حجت‌الاسلام حمید شهریاری به کردستان، دیدار با خانواده شهید ماموستا شیخ‌الاسلام، شرکت در شورای فرهنگی شهرستان سقز و بانه، دیدار با ماموستا خدایی امام جمعه بانه، تجلیل از خانواده شهدا و حضور در برنامه زنده سیمای استان کردستان است.

دیدار با خانواده ماموستایان مرحوم مصطفی مصطفوی، سیدحسام‌الدین مجتهدی و سیدمحمد حسینی، حضور در نماز جمعه سنندج و سخنرانی قبل از خطبه، بازدید از کتابخانه امام خامنه‌ای، نشست خبری با اصحاب رسانه، نشست با فرماندار و طلاب و روحانیون کامیاران، بازدید از مدرسه علوم دینی امام باقر(ع) و دیدار با طلاب و مدرسان از برنامه‌های اجرایی در سومین روز سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید