راهبردهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند تغییر جدی است


راهبردهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند تغییر جدی است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: راهبردهای آموزشی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیازمند تغییر جدی است و باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که بیشترین اثربخشی را برجا بگذارد.

« بهروز اکرمی» روز چهارشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، زنان و خانواده استانداری مرکزی در اراک افزود: اعتبارات امسال مقابله با آسیب‌های اجتماعی استان مرکزی اندک است و این منابع باید به گونه‌ای مدیریت و هزینه شود که بتواند بهترین اثربخشی را داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: هر برنامه خلاقانه‌ای که دایره اثرگذاری بیشتری در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشد باید سهم بزرگتری از منابع مالی این حوزه را از آن خود کند.

اکرمی اظهار داشت: تکیه بر راهبردهای آموزشی هدفمند از سنین پایین که به تغییر رفتار و بهبود مهارت زندگی می‌انجامد باید در نظام آوزشی و خانواده‌ها بیشتر دنبال شود.

وی اظهار داشت: تغییر نگرش در سنین بالاتر امکان پذیر است اما، از اثربخشی کمتری نسبت به سنین پایین برخوردار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: بهره‌گیری از زبان هنر در انتقال مفاهیم تربیتی و رفتاری به طیف‌های مختلف جامعه اصلی است که باید بیش از پیش در حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی مدنظر باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی هم در این نشست گفت: اعتبارات امسال مقابله با آسیب‌های اجتماعی ۳۰ میلیارد ریال است که به ۱۵ دستگاه تعلق می‌گیرد.

«جواد اتابکی» افزود: ۵۰ درصد این منابع مالی تاکنون تخصیص شده و در اختیار دستگاه‌های متولی قرار گرفته است و ۵۰ درصد دیگر نیز با ارایه برنامه‌های اثربخش بین دستگاه‌ها توزیع می‌شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی