34 هزار مددجوی بهزیستی در مازندران مستمری ماهانه دریافت می‌کنند


34 هزار مددجوی بهزیستی در مازندران مستمری ماهانه دریافت می‌کنند

ساری - ایرنا - مدیرکل بهزیستی مازندران گفت که 34 هزار نفر از مجموع 62 هزار مددجوی شناسایی شده در استان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، فرزاد گوهردهی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت افزود : توان خواهان در مازندران به نسبت معلولیتی که دارند از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به صورت ماهانه مستمری دریافت می کنند.
وی میانگین پرداختی ماهانه مستمری به مددجویان بهزیستی مازندران را ۱۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : همچنین ۲ هزار و ۷۰۰ پرستار که در خانه ها از معلولان پرستاری می کنند، حق پرستاری دریافت می کنند.
مدیرکل بهزیستی مازندران افزود : ۱۱۲ مرکز نگهداری معلولان در استان وجود دارد که بهزیستی ماهانه برای آنها ۷۴ میلیارد ریال هزینه می کند.
گوهردهی یکی از مشکلات بهزیستی مازنندران را خرید وسایل و امکانات معلولان اعلام و از خیران برای رفع آن درخواست کمک کرد و گفت : در زمان حاضر ۲۰ هزار مددجوی بهزیستی در مازندران نیازمند دریافت تجهیرات کمک توان بخشی هستند.
وی افزود : از مجموع ۶۲ هزار معلول و توان خواه در مازندران که از خدمات بهزیستی استفاده می کنند، ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر معلول جسمی و حرکتی هستند که خرید امکانات و تجهیزات توان بخشی برای آنها همواره در دستور کار بهزیستی است.
گوهردهی گفت : جامعه معلولان حرکتی در استان با مشکل کمبود ویلچر برقی مواجه هستند و برای خرید یک دستگاه از این تجهیزات حدود ۴۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است و از خیران می خواهیم در این بخش به بهزیستی کمک کنند.

شناسایی بیش از ۲ هزار کودک دارای اختلال بینایی
مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از معلولیت ناشنوایی و بینایی کودکان و نوزادان در مازندران، تصریح کرد: حدود ۳۰ هزار کودک در استان از ابتدای سال جاری تاکنون در دوره های شنوایی سنجی و بینایی سنجی شرکت کردند و ۲ هزار و ۱۲۰ فرد دارای اختلال بینایی شناسایی و برای مهار اختلالات به مراکز توان بخشی و پزشکان متخصص ارجاع داده شدند.
وی افزود : همچنین ۱۳۰ نفر از افرادی که در آزمایش های شنوایی سنجی مازندران شرکت کردند نیاز به کاشت حلزون داشتند که بهزیستی به صورت رایگان برای درمان شنوایی این افراد اقدام کرد.
گوهردهی همچنین از تحویل یکهزار و ۲۴۰ واحد مسکونی به جامعه هدف معلولان در استان در سال گذشته خبر داد و گفت که تا پایان سال جاری هم برای تحویل ۵۰۰ واحد مسکونی به توان خواهان اقدامات لازم انجام خواهد شد.
گوهر دهی با اعلام این که شعار امسال گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت « پیش به سوی استانی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار برای معلولان « است ، بر ضرورت مناسب سازی معابر شهری تاکید کرد و از شهرداری های استان خواست تا به وظایفشان در این زمینه عمل کنند.

وی گفت : در کل حمایت های شرکای اجتماعی و دستگاه های اجرایی استان از معلولان مثبت است و از دستگاه های اجرایی می خواهیم که همواره معلولان را با رفع مشکلات و دغدغه های آنان، مورد تکریم قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر