وزش باد شدید، بارش باران و برف و افت دما زنجان را در بر می‌گیرد


وزش باد شدید، بارش باران و برف و افت دما زنجان را در بر می‌گیرد

زنجان - ایرنا - وضعیت جوی استان زنجان از امروز /چهارشنبه/ تا اوایل صبح جمعه/12 آذر ماه جاری/ در حالت هشدار نارنجی (جهت آمادگی) قرار گرفته است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به زمان فعالیت سامانه بارشی اشاره کرد و گفت: امروز چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید تا شدید و روز پنجشنبه نیز بارش باران، وقوع رعد و برق در برخی مناطق و ریزش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر، کاهش دما در این استان اتفاق خواهد افتاد که لازم است عموم مردم هشدارها و توصیه ها را جدی تر گرفته و بیشتر رعایت کنند.

محمدرضا رحمان‌نیا با صدور اطلاعیه‌ای به مخاطرات احتمالی این پدیده جوی اشاره کرد و افزود: وزش باد می تواند منجر به پرتاب اشیا، شکستگی درختان، آسیب به تاسیسات مرتفع شهری و روستایی و تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و فرو افتادن داربست‌ها شود که لازم است افراد در عبور از این محل‌ها و یا توقف در این مکان‌ها به جد احتیاط کنند.

وی اظهار داشت: لغزندگی و آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد، مه آلودگی و کاهش دید، احتمال کولاک برف در محورهای کوهستانی ازجمله مخاطرات احتمالی ناشی از این شرایط جوی است که بهتر است دستگاه های ذیربط آمادگی لازم به منظور مقابله با آنها را داشته باشند.

رحمان نیا عموم مردم را به اجتناب از سفرهای غیرضرور به ویژه در مناطق کوهستانی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و لباس گرم، پرهیز از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها توجه داده تاکید کرده است: دستگاه های مربوط نیز باید جوی های آب را پاکسازی کنند و برای برف روبی معابر آماده باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق