برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر از مرز 5٠ هزار تن گذشت


برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر از مرز 5٠ هزار تن گذشت

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: از آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان تا کنون افزون‌بر 5٠ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مجید فیاضی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ٢ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر که از اوایل آبان شروع شده همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برداشت ذرت علوفه‌ای در ایرانشهر تا پایان آذر ماه ادامه دارد افزود: این شهرستان بیشترین سطح زیر کشت ذرت علوفه‌ای را در سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال کشاورزان این شهرستان بیش از۶٠ هزار تن ذرت علوفه‌ای تا پایان آذر از این اراضی برداشت و روانه بازار مصرف کنند.

وی با بیان اینکه ایرانشهر از جمله مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است که در چهار فصل سال می‌توان از اراضی این شهرستان محصولات فصلی و غیر فصل برداشت کرد ادامه داد: حدود ٧٠ درصد ذرت علوفه ای تولیدی این شهرستان به خارج از استان ارسال می‌شود.

فیاضی اظهارداشت: بیش‌از۴٠٠ نفر در کار کاشت و برداشت ذرت در شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند.

وی ادامه داد: دامداران ایرانشهر به منظور افزایش ارزش غذایی و طول مدت نگهداری پس از برداشت ذرت علوفه‌ای اقدام به ذخیره سازی آن در سیلو می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر بیان کرد: باتوجه به کمبود باران در سال گذشته و تداوم آن در سالجاری قیمت علوفه افزایش پیدا کرده و پیش بینی می‌شود درآمد خوبی نصیب کشاورزان شهرستان شود.

ایرانشهر با داشتن آب و هوای مناسب و زمین های حاصلخیز به عنوان قطب کشاورزی سیستان و بلوچستان مطرح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست