2 مدرسه خیرساز در خاش به بهره‌برداری رسید


2 مدرسه خیرساز در خاش به بهره‌برداری رسید

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 2 مدرسه خیرساز دخترانه و پسرانه در روستای توحید آباد بخش پشت کوه از توابع شهرستان خاش به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا رخشانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این مدارس هر کدام با زیربنای۴۵٠ مترمربع و با اعتبار سه میلیارد تومان در شهرستان خاش ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: افزایش نرخ رشد دانش آموزی در سیستان و بلوچستان سبب نیازمندی به ساخت سالانه ۲هزار کلاس درس شده که این امر کمک خیران را در ساخت مدارس بیش از گذشته می‌طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مدرسه سازی و دسترسی دانش آموزان به مدارس، سبب جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان شده است.

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان سرانه فضای آموزشی در استان با وجود تمام تلاش ها و فعالیت های گسترده تا رسیدن به میانگین کشوری فاصله ۲.۵ متری دارد.

رضا سرحدی نیا با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال در سیستان و بلوچستان ۵۷۰ کلاس ساخته شده است، گفت: پیش‌بینی تا پایان سال یک‌هزار و ۱۰۰ کلاس درس با همراهی نهادهای انقلابی و خیران ساخته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا