تلاش برای تکمیل پل تقاطع اتوبان باقری-فرجام تا بهار 1401


تلاش برای تکمیل پل تقاطع اتوبان باقری-فرجام تا بهار 1401

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: تلاش خواهد شد عملیات اجرایی پل تقاطع غیر همسطح شهید باقری- فرجام، تا پایان بهار سال 1401 تحویل شهروندان شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس شعبانی، با اشاره به کارکرد نامناسب دوربرگردان‌های همسطح بزرگراه شهید باقری در تقاطع خیابان‌های ۱۹۶، فرجام، رسالت و جانبازان، تغییر مداوم خطوط حرکتی خودروها و ترافیک سنگین را از مهم‌ترین نتایج عملکردی این دوربرگردان‌های همسطح خواند و گفت: احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام به عنوان نخستین اقدام مدیریت شهری در جهت ساماندهی ترافیک بزرگراه شهید باقری از دی ماه سال ۱۳۹۹ توسط شهرداری منطقه ۴ آغاز شده و بهره برداری از آن، یکی از مهمترین گره‌های ترافیکی این بزرگراه شمالی- جنوبی را برطرف خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پیشرفت عملیات اجرایی پل تقاطع غیر همسطح شهید باقری- فرجام به مرز ۷۵ درصد رسیده و تلاش خواهد شد این تقاطع راهگشای ترافیکی تا پایان بهار سال ۱۴۰۱ تحویل شهروندان شود.

شعبانی، تقاطع غیر همسطح شهید باقری- فرجام را شامل یک پل رفت و برگشت به طول ۴۷۶ متر و عرض ۱۳ متر دانست و بیان کرد: این پل سواره رو از ۲ خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی برخوردار است. تاکنون برای احداث این پل که شرق خیابان فرجام را از روی بزرگراه شهید باقری به غرب آن متصل می‌کند، تمام پایه‌ها، ستون‌ها و تیرهای عرشه اجرا شده و کار ساخت دیواره‌های حائل کوله شرقی نیز به اتمام رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: دست اندرکاران اجرایی، عملیات احداث دال بتنی عرشه را به صورت بی وقفه دنبال می‌کنند و در عین حال کار اجرای شیب راهه ورودی، نصب قرنیز و ایزولاسیون دیواره‌ها در جبهه شرقی در حال انجام است.

وی تیرهای برق، فیبرنوری، اشجار و لوله انتقال آب را از جمله معارضات و موانع تاسیساتی اجرای این پروژه برشمرد و اظهار داشت: معارضات بخش شرقی پل رفع شده و موانع تاسیساتی بخش غربی نیز به موازات پیشرفت عملیات اجرایی در این جبهه کاری جابجا خواهند شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که عرشه و رمپ غربی پل تقاطع شهید باقری- فرجام تا پایان سال تکمیل شوند.


به گزارش خبرگزاری مهر، عباس شعبانی، با اشاره به کارکرد نامناسب دوربرگردان‌های همسطح بزرگراه شهید باقری در تقاطع خیابان‌های ۱۹۶، فرجام، رسالت و جانبازان، تغییر مداوم خطوط حرکتی خودروها و ترافیک سنگین را از مهم‌ترین نتایج عملکردی این دوربرگردان‌های همسطح خواند و گفت: احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام به عنوان نخستین اقدام مدیریت شهری در جهت ساماندهی ترافیک بزرگراه شهید باقری از دی ماه سال ۱۳۹۹ توسط شهرداری منطقه ۴ آغاز شده و بهره برداری از آن، یکی از مهمترین گره‌های ترافیکی این بزرگراه شمالی- جنوبی را برطرف خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پیشرفت عملیات اجرایی پل تقاطع غیر همسطح شهید باقری- فرجام به مرز ۷۵ درصد رسیده و تلاش خواهد شد این تقاطع راهگشای ترافیکی تا پایان بهار سال ۱۴۰۱ تحویل شهروندان شود.

شعبانی، تقاطع غیر همسطح شهید باقری- فرجام را شامل یک پل رفت و برگشت به طول ۴۷۶ متر و عرض ۱۳ متر دانست و بیان کرد: این پل سواره رو از ۲ خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی برخوردار است. تاکنون برای احداث این پل که شرق خیابان فرجام را از روی بزرگراه شهید باقری به غرب آن متصل می‌کند، تمام پایه‌ها، ستون‌ها و تیرهای عرشه اجرا شده و کار ساخت دیواره‌های حائل کوله شرقی نیز به اتمام رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: دست اندرکاران اجرایی، عملیات احداث دال بتنی عرشه را به صورت بی وقفه دنبال می‌کنند و در عین حال کار اجرای شیب راهه ورودی، نصب قرنیز و ایزولاسیون دیواره‌ها در جبهه شرقی در حال انجام است.

وی تیرهای برق، فیبرنوری، اشجار و لوله انتقال آب را از جمله معارضات و موانع تاسیساتی اجرای این پروژه برشمرد و اظهار داشت: معارضات بخش شرقی پل رفع شده و موانع تاسیساتی بخش غربی نیز به موازات پیشرفت عملیات اجرایی در این جبهه کاری جابجا خواهند شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که عرشه و رمپ غربی پل تقاطع شهید باقری- فرجام تا پایان سال تکمیل شوند.

کد خبر 5365044

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان