توصیه پلیس راهور به مسافران در مورد وضعیت ناپایدار جوی از امروز تا جمعه


توصیه پلیس راهور به مسافران در مورد وضعیت ناپایدار جوی از امروز تا جمعه

سرهنگ شیرانی گفت: کاهش شدید دما موجب بروز لغزندگی در جاده‌های کوهستانی می‌شود و رانندگی بدون در نظر گرفتن سرعت مطمئنه احتمال واژگونی را افزایش می‌دهد.

سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از امروز چهارشنبه تا پایان روز جمعه وضعیت ناپایدار جوی شامل بارش برف و کولاک، باران و مه شدید، وزش شدید باد در جاده‌های اکثر قسمت‌های کشور شامل استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، تهران، البرز، قم، چهارمحال و بختیاری، قزوین، اردبیل، غرب کردستان، مرکزی، همدان، ارتفاعات گیلان و مازندران، گلستان، لرستان، شمال و غرب اصفهان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان، خوزستان، سمنان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، کردستان، یزد، فارس، هرمزگان و ایلام پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: هموطنانی که نیاز به سفر ضروری دارند برای تردد به این استان‌ها می‌بایست آمادگی لازم برای رانندگی در شرایط بارندگی را داشته باشند. وزش باد شدید و بروز پدیده مه در جاده‌ها بر میدان دید رانندگان تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش دید می‌شود.

سرهنگ شیرانی گفت: در این وضعیت ضمن کاهش سرعت در رانندگی می‌بایست از چراغ روشن در حین تردد به منظور دیده شدن و پیشگیری از تصادف اقدام کنند. کاهش شدید دما موجب بروز لغزندگی در جاده‌های کوهستانی می‌شود و رانندگی بدون در نظر گرفتن سرعت مطمئنه احتمال واژگونی و تصادفات جلو به عقب را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: مطمئنا در این شرایط برای رانندگی در جاده‌ها همراه داشتن تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ در خودرو الزامی است. در ایام بارندگی مشابه در هفته‌های گذشته متاسفانه عدم رعایت احتیاط برخی از رانندگان بویژه برخی از رانندگان اتوبوس‌های مسافربری حوادثی را رقم زد که می‌توانست با کمی دقت و رعایت مقررات رانندگی در شرایط بارندگی از آن‌ها پیشگیری کرد.

سرهنگ شیرانی یادآور شد: رانندگان عزیز بخصوص در بخش حمل کالا، لار و مسافر در این شرایط لازم است مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان