هم‌اندیشی مجلس و دولت برای معیشت مردم/ بودجه با کمترین کسری بسته شود


هم‌اندیشی مجلس و دولت برای معیشت مردم/ بودجه با کمترین کسری بسته شود

تهران- ایرنا- سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه نمایندگان و اعضای دولت در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، ابراز امیدواری کرد که بودجه 1401 با کسری کمتری تدوین شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید نظام الدین موسوی در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در توضیح نشست امروز مجلس و دولت، گفت: به مناسبت شهادت آیت الله مدرس و هفته مجلس دو نشست با مسوولان قوه قضاییه و مجریه در صحن علنی برگزار شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس ادامه داد: در نشست امروز که با حضور رییس جمهوری و اعضای دولت از ساعت ۷ صبح آغاز شد، دغدغه‌ها و مسائل مربوط به حوزه اقتصادی و معیشتی مورد بررسی قرار گرفت و جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای دولت در مورد مسائل مهم روز صحبت کردند و عمده تمرکز آنها در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بود.

موسوی خاطرنشان کرد: در این نشست، نمایندگان مردم و مسوولان دولتی بر هماهنگی میان قوا برای حرکت رو به جلو در زمینه مسائل اقتصادی تاکید داشتند.

وی اضافه کرد: در این نشست در مورد تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ هم مسائلی مطرح شد و نمایندگان مجلس بر این موضوع تاکید کردند که بودجه ۱۴۰۱ با کسری کمتری تدوین شود.

سخنگوی هیات رییسه اضافه کرد: در این نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی، روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، انرژی، جهش تولید و اقتصاد مطالب خود را بیان کردند و از اعضای دولت هم معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان برنامه بودجه صحبت کردند.

موسوی ادامه داد: عمده مطالب مطرح شده در نشست امروز ناظر به هماهنگی و هم افزایی بین دولت و مجلس برای رفع مشکلات کشور بود و در جمع‌بندی که رییس مجلس داشتند مسائل اقتصادی، بحران آب و موضوع جمعیت به عنوان چالشهای اصلی و مساله اول کشور مورد توجه قرار گرفت.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: رییس جمهوری در اظهارات خود بر هم افزایی و هماهنگی بین دولت و مجلس تاکید کرده و از مجلس خواستند که برای بودجه سال ۱۴۰۱ هم هماهنگی بین دو قوه باشد تا کمترین عارضه در حوزه کسری بودجه داشته باشیم و فضا را به سمتی ببریم که سال آینده شاهد کاهش تورم و رشد اقتصادی قابل قبول باشیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان به دلیل مواجهه با افکار عمومی ارزیابی دقیقی از عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دارند،گفت: نمایندگان در مجلس امروز نظرات خود را بیان کردند. وزرا و رییس جمهور هم اعلام کردند که از نظرات مشورتی نمایندگان در تدوین بودجه استفاده خواهند کرد.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس با اشاره به سخنان رییس جمهوری در جلسه امروز گفت: رئیس جمهور اعلام کرد که به زودی لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس ارائه خواهد شد و امیدواریم دولت در موعد مقرر قانونی بودجه را به مجلس ارائه کند.

موسوی با بیان اینکه رییس مجلس بر همراهی دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور تاکید دارد، گفت: در جلسه امروز فضای همدلی و صمیمیت بین دولت و مجلس وجود داشت اما در عین حال مباحث بسیار جدی از سوی نمایندگان مطرح شد. معاون اول رییس جمهور نیز چشم انداز و گزارش دقیقی از فعالیت‌های دولت در ۱۰۰ روز گذشته ارائه کرد و چشم انداز آینده را برای مردم ترسیم کرد.

وی افزود: دولت اشراف خوبی بر مسائل دارد، در صورت هماهنگی بین قوه مجریه و قوه مقننه، بودجه ۱۴۰۱ با همدلی دولت و مجلس با نگاهی دقیق و درست تدوین خواهد شد به گونه ای با ام المسائل کسری بودجه مواجه نباشیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: باید بودجه ۱۴۰۱ در افق برنامه هفتم توسعه تدوین شود و دولت قبل از ارائه بودجه، نظر کمیسیون‌های تخصصی و مجلس را بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش