موتورسیکلت سی‌اف‌موتور 150 دارم و حدود یک ماه است وقتی موتورسیکلتم را روشن می‌کنم چراغ زرد چک هفت مرتبه چشمک می‌زند


چنین مشکلی در موتورسیکلت‌های انژکتوری اغلب به‌دلیل اشکال در یکی از سنسورها رخ می‌دهد و روشن شدن چراغ‌چک آن هم به‌صورت هفت مرتبه چشمک‌زن نشانه این است که سنسور دمای موتور معیوب شده است و باید بررسی شود.

موتورسیکلت سی‌اف‌موتور 150 دارم و حدود یک ماه است وقتی موتورسیکلتم را روشن می‌کنم چراغ زرد چک هفت مرتبه چشمک می‌زند و این در حالی است که موقع حرکت در سرعت‌های بالا مانند سرعت‌های بالاتر از 60 کیلومتر برساعت یا حتی بیش‌تر، موتورسیکلتم خوب کار نمی‌کند و پس از آن با کاهش سرعت مواجه می‌شود؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،چنین مشکلی در موتورسیکلت‌های انژکتوری اغلب به‌دلیل اشکال در یکی از سنسورها رخ می‌دهد و روشن شدن چراغ‌چک آن هم به‌صورت هفت مرتبه چشمک‌زن نشانه این است که سنسور دمای موتور معیوب شده است و باید بررسی شود. درچنین حالتی باید سنسور دمای موتور را بررسی کرد؛ چراکه احتمال دارد سنسور معیوب شده باشد و دراین صورت باید تعویض شود. از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت از بارزترین عوامل موثر در بروز چنین مشکلی می‌توان به‌سه‌پارامتر اشاره کرد. 1- یکی از دلایل اصلی این است که شمع یا کوئل یا سرشمع برق‌دزدی دارد و این امر سبب اتلاف جریان الکتریکی می‌شود و موتور را زیر بار قرار می‌دهد تا مقدار جریان الکتریکی مورد نظر خود را تامین کند. بنابراین بعد از تعویض شمع باید کوئل را تعویض کرد تا مشکل رفع شود. 2- همان‌طور که اشاره شد مهم‌ترین پارامتری که می‌تواند منجربه این اشکال شود سیستم جرقه‌زنی موتور است. به‌عبارت دیگر اگر یکی از متعلقات سیستم جرقه‌زنی با مشکل مواجه شده باشد، سبب به‌وجود آمدن این‌گونه مشکلات می‌شود. بنابراین در این حالت ممکن است دهانه شمع موتور تنظیم نباشد یا به‌اصطلاح دهانه شمع باز شده باشد که باید تنظیم شود. توصیه می‌شود در چنین مواقعی شمع موتور را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود. 3- اگر اتصالات کوئل نیز جابه‌جا نصب شده باشند در ایجاد این مشکل تاثیرگذار خواهند بود؛ بنابراین اتصالات و کانکتوری کوئل نیز باید به‌صورت دقیق بررسی شود؛ چراکه احتمال چنین موردی برای به‌وجود آمدن این مشکل بسیار کم است. باتوجه به‌این‌که تمام تعمیرگاه‌های موتورسیکلت با سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری آشنایی کامل ندارند، بنابراین باید به‌نمایندگی مجاز مراجعه کنید تا تعمیرات به‌صورت اصولی انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...