آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی


آخرین وضعیت کرونا در آذربایجان شرقی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین وضعیت کرونا در استان را تشریح کرد.

دکتر بهمن نقی پور سه شنبه شب، ۹ آذر، در گفت‌وگوی خبری، اظهار کرد: با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و به خصوص تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان و بهداشت، وضعیت واکسیناسیون کل کشور در حالت نسبتا قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نبود شهر قرمز و نارنجی در استان، افزود: تبریز در هفته جاری در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۸ نفر بستری جدید کرونا و شش نفر فوت ناشی از کرونا در استان به ثبت رسیده است.

نقی پور از واکسیناسیون حدود ۸۹ درصدی جمعیت بالای ۱۲ سال استان خبر داد و گفت: تاکنون ۷۶ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان، هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: واکسیناسیون کرونایی در بین ۸۸.۵ درصد از جمعیت دانش آموزی استان و ۶۴ درصد از مادران باردار استان انجام گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به دانشگاه برتر شدن دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه واکسیناسیون در کشور، گفت: تاکنون سویه جدید کرونا در کل کشور رویت نشده است و برای کنترل این وضعیت نیز مسافرت‌های خارجی تحت کنترل قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: مرزهای هوایی و زمینی به شدت تحت کنترل وزارت بهداشت بوده و اقدامات در جهت قرنطینه و ... مسافران انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه وزیر آفریقای جنوبی، کشوری که سویه جدید در آن دیده شده است، اعلام کرده که اغلب مبتلایان به این نوع ویروس از جمعیت واکسن نزده‌ها هستند.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون در کشور، ادامه داد: وظیفه وزارت بهداشت در قبال واکسیناسیون و تامین واکسن انجام گرفته و ما فقط منتظر مراجعه مردم برای دریافت دزهای اول، دوم و سوم هستیم. از طرفی همکاران ما در بهداشت پیگیر این افراد بوده و طرح واکسیناسیون خانه به خانه نیز در حال انجام است.

نقی پور گفت: ما انسان‌ها همانند زنجیر به هم متصل هستیم به همین خاطر در راستای حفظ سلامتی خود و همشهریانمان بایستی واکسیناسیون را تکمیل کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)